مقالات آموزشی

هشت نکته کلیدی برای خرید آنلاین لنز

خرید آنلاین لنز

خرید لنزهای تماسی مانند خرید عینک مطالعه نیست. شما نمی‌توانید به سادگی وارد یک فروشگاه بزرگ شوید و چند جفت لنز را امتحان کنید و تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما بهتر است. لنزهای تماسی دستگاه‌های پزشکی هستند که برای خرید آنلاین لنز و استفاده از آن‌ها باید مواردی را رعایت کنید.

همزمان با ظهور تجارت الکترونیک، تجارت چشم نیز ظهور کرده است – توانایی خرید آنلاین محصولات مراقبت از چشم. امروزه، حداقل یک پنجم از دارندگان لنزهای تماسی در ایالات متحده، لنزهای تماسی خود را به صورت آنلاین خریداری می‌کنند و این تعداد همچنان در حال افزایش است.

راحتی و قیمت باعث شده تا بسیاری از مشتریان لنزهای تماسی برای خرید خود به اینترنت مراجعه کنند اما زمانی که قصد خرید آنلاین لنزهای تماسی را دارید به چیزی بیشتر از سهولت انجام خرید و صرفه‌جویی در هزینه توجه می‌کنید؟ اگر اینطور نیست با ما همراه باشید تا نکاتی را یادآوری کنیم که برای خرید آنلاین لنز باید آن‌ها را رعايت کنید:

نکات کلیدی برای خرید آنلاین لنز

داشتن معاینه چشم

اپتومتریست‌ها و متخصصان مراقبت از چشم از مصرف‌کنندگان می‌خواهند که به طور منظم (معمولاً یک بار در سال) معاینه چشم انجام دهند تا از به‌روز بودن نسخه‌های لنز تماسی خود اطمینان حاصل کنند، زیرا سلامت چشم‌های شما می‌تواند بین معاینه‌ها تغییر کند. کارشناسان مراقبت از چشم می‌گویند هرگز لنزهای تماسی را با نسخه تاریخ گذشته خریداری نکنید.
طبق گفته کمیسیون فدرال تجارت (FTC)، نسخه لنزهای تماسی برای یک سال خوب است اما برخی از ایالت‌ها تجویز دو ساله را مجاز می‌دانند. نسخه‌ها را می‌توان توسط اپتومتریست‌ها، چشم پزشکان و نصب کننده‌های لنز تماسی دریافت کرد.
دکتر دبورا جاکوبز، چشم پزشک بوستون می‌گوید: «مردم باید بدانند که لنزهای تماسی لوازم جانبی بی‌خطری نیستند، بلکه تجهیزات پزشکی تحت نظارت FDA هستند که خطر عفونت و از دست دادن بینایی کم اما واقعی دارند و انجمن لنزهای تماسی تاکید می‌کند تمام لنزهای تماسی به نسخه نیاز دارند – حتی لنزهای آرایشی که فقط برای تغییر ظاهر چشم طراحی شده‌اند، نه بهبود بینایی.
FTC می‌گوید، مشاغلی که لنزهای آرایشی را بدون نسخه یا مجوز پزشک می‌فروشند، کار غیرقانونی انجام می‌دهند. پس باید از لنزهای تزئینی بدون نسخه اجتناب شود، زیرا ممکن است باعث آسیب یا عفونت چشم شوند.
انجمن بینایی سنجی آمریکا هشدار می‌دهد: “متاسفانه، بسیاری از خرده‌فروشان به طور غیرقانونی لنزهای تماسی می‌فروشند یا از حفره‌های نظارتی برای دور زدن الزامات ایمنی (که برای اطمینان از ایمنی بیماران طراحی شده‌اند) استفاده می‌کنند.”

خرید آنلاین لنز

از به‌روز بودن نسخه لنزهای تماسی خود اطمینان حاصل کنید.

بررسی نسخه لنز تماسی

به غیر از تاریخ انقضا، نسخه لنز تماسی باید اطلاعاتی مانند موارد زیر را نشان دهد:

  • اسم
  • نام تجویز کننده
  • تاریخ معاینه چشم
  • قدرت تصحیح بینایی (که با اعداد مثبت یا منفی بیان می‌شود)
  • انحنای لنزها
  • قطر لنز
  • نام تجاری لنز

موسسه GP Lens، معاون آموزشی انجمن تولیدکنندگان لنزهای تماسی، می‌گوید: اگر لنزها توسط پزشک تجویز نمی‌شود، باید هر کسی که نسخه را تکمیل می‌کند، این کار را به طور کامل و دقیق انجام دهد.

متفاوت بودن نسخه لنز و عینک

اگر نسخه‌ای برای عینک دارید، نمی‌توانید از آن برای خرید لنز استفاده کنید بلکه برای خرید لنز به نسخه جداگانه نیاز دارید.
دلیل اصلی: لنزهای عینک در حدود 12 میلی‌متر از چشم شما قرار دارند، در حالی که لنزهای تماسی مستقیماً روی سطح چشم قرار می‌گیرند.

پایبند بودن به مارک تجویز شده

FDA پیشنهاد می‌کند که هنگام جایگزینی یک برند لنز (شاید یک نوع ارزان‌تر) با برندی قبلی یا برند پیشنهادی مراقب باشید.
FDA می‌گوید: “در حالی که ممکن است در برخی موارد این تعویض قابل قبول باشد اما تفاوت‌هایی در محتوای آب و شکل مارک‌های مختلف وجود دارد.” “انتخاب صحیح لنز باید تنها بر اساس معاینه متخصص چشم صورت بگیرد.”
FDA می‌گوید، علاوه بر اطمینان از صحت نام تجاری، دوباره بررسی کنید که آیا سایر جزئیات درست هستند یا خیر. اگر چیزی در مورد لنزها اشتباه به نظر می‌رسد با متخصص چشم و فروشنده تماس بگیرید.

خرید لنز چشم ارزان

خرید لنزهای تماسی مانند خرید عینک مطالعه نیست.

خرید از اطراف

گاهی قیمت یک برند از فروشنده‌ای به فروشنده دیگر متفاوت است. بنابراین، انجام بررسی و مقایسه قبل از خرید آنلاین لنز می‌تواند مفید باشد و بتوانید مقداری پول پس انداز کنید.
علاوه بر این، به دنبال معاملات کم‌هزینه یا کدهای تخفيف باشید و نگاهی به خدمات اشتراکی بیندازید که لنز را به صورت کلی و جزئی می‌فروشند.

راه‌های دیگر برای کاهش هزینه‌های لنز تماسی: پوشش بیمه خود را برای خرید لنز و هرگونه تخفیف در خرید لنز بررسی کنید.

به همراه داشتن لوازم تماسی و مراقبت از لنز

مایک سو، مدیر لنزهای تماسی در خرده‌فروشی آنلاین عینک Clearly، می‌گوید: «برخی لنزهای تماسی ممکن است مدتی طول بکشد تا به دست شما برسد، بنابراین بهتر است خرید خود را زودتر سفارش دهید تا تمام نشود.
مهم نیست که چند لنز تماسی می‌خرید اما تنها بر اساس قیمت، یک فروشنده آنلاین را انتخاب نکنید. شما باید عوامل دیگری را در نظر بگیرید، از جمله اینکه آیا شما یا دوستان، بستگان یا همکارانتان با خرده فروش آشنا هستید یا تصور خوبی از آن دارید.

بررسی شهرت فروشنده

قبل از خرید لنز تماسی از یک خرده فروش آنلاین کمی تحقیق کنید. به نظرات مشتریان نگاه کنید و از وب‌سایت‌های سازمان‌هایی مانند Better Business Bureau دیدن کنید تا ببینید آیا شکایت‌هایی علیه خرده‌فروش ثبت شده است یا خیر.
“لنزهای تماسی خود را از تامین کننده‌ای خریداری کنید که با آن آشنا هستید و می‌دانید قابل اعتماد است. FDA توصیه می‌کند که لنزهای تماسی پیچیده‌تر از چیزی هستند که به نظر می‌رسند.
دکتر میشل ری، چشم پزشک شهر نیویورک، رئیس انجمن چشم و لنزهای تماسی، هشدار می‌دهد که برخی از سایت‌های فروشگاهی لنزهایی می‌فروشند که توسط FDA تایید نشده یا تقلبی هستند.
دیلان هرولد، متخصص لنزهای تماسی در Clearly، می‌گوید که شما باید خدمات مشتری و سیاست‌های بازگشت کالا، سهولت سفارش، امنیت وب‌سایت، انتخاب محصولات، لوازم جانبی و تولیدکنندگان را مورد بررسی قرار دهید.
هرولد می‌گوید: «ارائه‌دهنده‌ای که فقط چند محصول دارد، نمی‌تواند طیف وسیعی از نیازهای مشتری را برآورده کند».

خرید لنز چشم ارزان

اگر نسخه‌ای برای عینک دارید، نمی‌توانید از آن برای خرید لنز استفاده کنید.

خودداری از معاینه آنلاین چشم

دکتر مینگ وانگ توصیه می‌کند از معاینه آنلاین چشم (که توسط برخی از فروشندگان آنلاین لنزهای تماسی صورت می‌گیرد) خودداری کنید.
“در این خدمات به احتمال زیاد نسخه صحیحی ارائه نمی‌شود و فرد نمی‌تواند مشکلات چشمی را درست تشخیص دهد. آنها به هیچ وجه جایگزین معاینه چشم حضوری و نصب لنزهای تماسی سفارشی نمی‌شوند. هر فردی که به لنزهای تماسی نیاز دارد حتماً باید با یک پزشک متخصص و به صورت حضوری مشورت کند.

در معاینه چشم برای لنزهای تماسی چه اتفاقی می‌افتد؟

انجام معاینه چشم بسیار آسان است. همچنین موردی است که باید سالی یک بار آن را انجام دهید. به طور کلی می‌توانید از چشم پزشک انتظار داشته باشید که سلامت چشم شما را بررسی کند و چند سوال بپرسد.

لنز تماسی را از کجا بخریم؟

پس از اینکه نسخه لنز تماسی خود را دریافت کردید، آماده خرید لنزهای تماسی هستید. اما از کجا می‌توان آنها را خریداری کرد؟ آیا باید لنزهای تماسی را آنلاین خریداری کنید یا از مطب چشم پزشک؟ این به شما بستگی دارد. ممکن است خرید آنها در مطب اپتومتریست کار شما را آسان‌تر کند، زیرا او نیازهای شما را می‌داند. با این حال، شما برای خرید آنلاین آزاد هستید.

البته باید به اصول گفته شده پایبند باشید. همه دوست دارند هنگام خرید سود کنند اما اجازه ندهید وعده لنزهای تماسی ارزان شما را به سایت‌های حراج مشکوک جذب کند. وقتی با سلامت چشمان خود سروکار دارید، تلاش برای پس انداز کردن ارزش آن را ندارد.

شما می‌توانید برای خرید آنلاین لنز به فروشگاه سایت ایران لنز مراجعه کنید و بر اساس توضیحاتی که در این مقاله اشاره کردیم بهترین و مناسب‌ترین لنز را انتخاب کنید.

خرید لنز طبی

اگر دوست دارید در فضای باز باشید و ورزش کنید باید لنزی مناسب این فعاليت انتخاب کنید.

استفاده از لنزهای تماسی برای اولین بار

پس از شروع استفاده از لنزهای تماسی، حتماً توصیه‌های چشم پزشک خود را در مورد آنها دنبال کنید. پایبندی به برنامهٔ تمیز کردن و تعویض لنز بسیار مهم است و البته، شما باید یاد بگیرید که چگونه لنزهای تماسی را قرار دهید و آنها را بردارید. برای بهترین تجربه با اولین جفت لنز تماسی خود، چند نکته را در نظر داشته باشید:

1- مدالیته

روش لنز تماسی توسط یک متخصص مراقبت از چشم بر اساس روال معمول کاربر تصمیم گیری می‌شود. به طور کلی، لنز یکبار مصرف روزانه یک گزینه خوب است. شما باید هر روز از یک جفت تازه استفاده کنید که احتمال عفونت و سوزش چشم را کاهش می‌دهد.
کسانی که از لنزهای تماسی نرم استفاده می‌کنند می‌توانند لنزهای یکبار مصرف روزانه یا لنزهای یکبار مصرف ماهانه را انتخاب کنند. همه لنزهای تماسی، به جز انواع یکبارمصرف روزانه، باید هر شب به دقت تمیز شده و به روش صحیح نگهداری شوند.

2- مدت

بسته به عوامل متعددی، اپتومتریست ساعات ایده‌آلی را برای استفاده از لنزهای تماسی خود توصیه می‌کند. زمانی که صحبت از لنزهای تماسی می‌شود، رویکرد «یک لنز مناسب همه» وجود ندارد.
بر اساس سبک زندگی، آنها به تصمیم گیری در مورد کیفیت لنز و مدت زمان مناسب برای استفاده از آنها می‌کنند. اگر می‌خواهید از لنزهای تماسی بیشتر از مدت زمان توصیه شده استفاده کنید، ابتدا با اپتومتریست خود مشورت کنید.

خرید لنز طبی

هنگام خرید آنلاین لنز سبک زندگی خود را نیز در نظر بگیرید.

3- سبک زندگی

برای یافتن لنزهای تماسی مناسب که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد، سبک زندگی خود را نیز در نظر بگیرید. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

زمان صفحه نمایش
ما توسط صفحه نمایش‌ها احاطه شده‌ایم، تلفن‌های همراه، تبلت‌ها، لپ تاپ‌ها و دسکتاپ‌ها چندین ساعت در روز را به خود اختصاص می‌دهند. علاوه بر این، زمانی که بیش از چند دقیقه به صفحه نگاه می‌کنیم، خشکی چشم صورت می‌گیرد زیرا مطالعات نشان می‌دهد که بیشتر افراد 66 درصد کمتر از حد معمول پلک می‌زنند. اپتومتریست‌ها توصیه می‌کنند که از قانون 20:20:20 پیروی کنید، که می‌گوید به ازای هر 20 دقیقه نمایش صفحه، 20 ثانیه به چیزی در فاصله 20 فوتی نگاه کنید.

فعالیت بدنی
اگر دوست دارید در فضای باز باشید و ورزش کنید باید لنزی مناسب این فعاليت انتخاب کنید. با خرید این لنزها علاوه بر وضوح و دید محیطی بهتر، لازم نیست هر بار که بیرون هستید، دائما نگران افتادن آن باشید. اگر با ابزار شعله یا سایر تجهیزات خطرناک کار می‌کنید، لنزهای تماسی همچنان یک انتخاب عملی هستند. با این حال، شما باید از لباس‌های محافظ چشم استفاده کنید – با یا بدون لنز تماسی.

برنامه روزانه
اگر هر روز سرتان شلوغ است، به سختی زمانی برای استراحت دارید، یا مرتباً در سفر هستید و استفاده از عینک و مراقبت از عینک برایتان دردسرساز است لنزهای یکبار مصرف روزانه را امتحان کنید در این صورت مجبور نیستید هر شب مراحل تمیز کردن و نگهداری ایمن آنها را انجام دهید. آنها برای پوشیدن برای یک روز طراحی شده‌اند و روز بعد با یک جفت لنز تازه شروع می‌کنید.
معاینات معمول چشم را با اپتومتریست خود هماهنگ کنید و هر اقدام مورد نیاز برای تغییر در بینایی را انجام دهید. از لنزهای تماسی می‌توان به عنوان یک دستگاه تصحیح بینایی برای عیوب انکساری رایج مانند آستیگماتیسم، نزدیک بینی و دور بینی استفاده کرد.
با متخصص مراقبت از چشم خود مشورت کنید و یک جفت لنز مناسب پیدا کنید – از لنزهای تماسی توریک و لنزهای چند کانونی گرفته تا لنزهای تماسی رنگی محبوب Lacelle توسط Bausch+Lomb. به طور منظم از لنزهای خود مراقبت کنید و به موقع آنها را تعویض کنید تا از هرگونه مشکل چشمی جلوگیری کنید.

اگر برای اولین بار می‌خواهید به صورت آنلاین خریداری کنید، برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما از طریق واتس اپ، تلگرام، دایرکت و شماره‌های تماس در ارتباط باشید و به صورت رایگان از آن‌ها در خصوص خرید آنلاین لنز مشاوره بگیرید.

منبع: buying contacts online

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *