مقالات آموزشی

مزایای لنز تماسی یکبار مصرف روزانه

مزایای لنز روزانه

آیا به آزمایش لنزهای تماسی روزانه فکر کرده‌اید؟ حتی اگر شما دارای یک عینک اختصاصی هستید، لنزهای روزانه در مواقع بسیاری می‌توانند دید طبیعی‌تری را بدون هیچ مانعی برای شما فراهم کنند. ما به افرادی که هنوز لنز روزانه را امتحان نکرده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم که مزایای لنز روزانه را در نظر بگیرند. اما صرف نظر از عینک مورد علاقه خود، باید این 5 دلیل را برای در نظر گرفتن لنزهای تماسی روزانه بررسی کنید.

لنزهای تماسی یکبار مصرف روزانه که به آنها لنزهای دیلی یا لنز روزانه نیز گفته می‌شود، لنزهایی هستند که برای استفاده یک روزه طراحی شده و سپس دور انداخته می‌شوند. از زمان معرفی آنها در سال 1988، آنها به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند، به خصوص در مقایسه با لنزهای تماسی قابل استفاده مجدد. به لطف مواد جدید و تکنیک‌های ساخت، تعویض روزانه آنها مقرون به صرفه است و به لحاظ بهداشتی سلامت چشم را تضمین می‌کند.

چرا لنز یکبار مصرف؟

مزیت اصلی لنزهای تماسی یکبار مصرف این است که کاملاً بدون تعمیر و نگهداری هستند. آنها را در ابتدای روز در چشم‌هایتان قرار می‌دهید و قبل از خواب آنها را برمی‌دارید. از آنجایی که این لنزها به تعمیر و نگهداری نیازی ندارند، لازم نیست نگران کثیف شدن یا خراشیدن آن باشید و احتمال اینکه مراقبت نادرست منجر به آسیب یا عفونت چشم شود، بسیار کمتر می‌شود.

مزایای لنز روزانه

1- کاهش خطر عفونت چشم

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، حدود 45 میلیون نفر در ایالات متحده از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند. با این حال، CDC اعلام کرد که اکثریت (40٪ – 90٪) استفاده کنندگان لنزهای تماسی، دستورالعمل‌های مراقبتی را به درستی اعمال نمی‌کنند. بله! هر چه لنزهای خود را بیشتر تعویض کنید، خطر عفونت چشم به میزان قابل توجهی کمتر می‌شود. خوشبختانه، لنزهای تماسی یکبار مصرف روزانه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در پایان هر روز حذف و دور ریخته می‌شوند و این باعث می‌شود که آن‌ها در بین متخصصان بینایی‌سنجی به دلیل مزایای سلامتی، انطباق و راحتی بسیار محبوب باشند.

کنجکاو هستید وقتی لنزهای تماسی خود را به موقع تعویض نکنید چه اتفاقی می‌افتد؟ پروتئین، کلسیم، لیپیدها و سایر مواد (که به طور طبیعی در اشک‌ها یافت می‌شوند) روی لنزها تجمع پیدا کرده و چشم‌های شما را مستعد عفونت می‌کنند.

مزایای لنز روزانه

2- نبرد کمتر با عینک

در حالی که ما اکیداً توصیه می‌کنیم که همه افراد به عینک و لنز مجهز باشند، استفاده از لنزهای تماسی در مقایسه با فریم‌های مورد علاقه شما مزایای عمده‌ای دارد. باران یا تغییرات ناگهانی دما می‌تواند دید را هنگام استفاده از عینک مختل کند در نتیجه افراد عینکی در روزهای مه‌آلود و بارانی با قاب عینک خود مشکل دارند.

جا گذاشتن یا گم کردن عینک نیز یک مشکل رایج است که می‌تواند بینایی شما را به خطر بیندازد. از طرفی فعالیت ورزشی با عینک استاندارد می‌تواند منجر به شکستن آن شود اما دستیابی به یک میدان دید وسیع‌تر با لنزهای تماسی امکان پذیر است.

3- بهبود آسایش

فناوری لنز تماسی در مورد راحتی و ایمنی بصری افراد پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. خوشبختانه، اپتومتریست‌ها طیف گسترده‌ای از برندهای لنز را ارائه می‌دهند که مناسب بسیاری از شرایط بینایی است چه آستیگماتیسم داشته باشید، چه لنزهای تماسی چند کانونی را ترجیح دهید و غیره. لنز روزانه طوری طراحی شده است که رطوبت مورد نیاز چشم را در تمام طول روز فراهم می‌کند.

همچنین، لنز روزانه به ویژه برای افراد مبتلا به آلرژی مفید است. مانع عدسی اثر گرده و سایر محرک‌ها را کاهش می‌دهد و این واقعیت که هر روز با یک لنز تازه روز خود را شروع می‌کنید، تضمین می‌کند که هر روز صبح مواد آلرژی‌زا را به چشم خود وارد نمی‌کنید. یک جفت لنز تازه در روز به معنی عدم خطر تجمع رسوبات لنز است که می‌تواند باعث ناراحتی شود. علاوه بر این، از آنجایی که لنز شبانه وجود ندارد، هر جفت جدید راحتی نهایی را به شما ارائه می‌دهد و چشمان شما را سالم نگه می‌دارد.

لنزهای تماسی روزانه معمولاً در چشمان شما احساس راحتی بیشتری نسبت به لنزهای تماسی دو هفته‌ای یا ماهانه دارند. دلیل این امر این است که این لنزها واقعاً برای دو هفته یا یک ماه طراحی نشده‌اند، بنابراین لنزها به طور کلی نازک‌تر هستند. لنزهای نازک‌‌تر به این معنی است که شما کمتر لنزها را در چشمان خود احساس می‌کنید.

4- استفاده راحت‌تر

یکی از مزایای اصلی لنز یکبار مصرف روزانه این است که به نگهداری بسیار کمی نیاز دارند. شما هر روز یک جفت تازه را باز می‌کنید و عصر آنها را پرتاب می‌کنید. بدون نیاز به تمیز کردن می‌توانید لنزهای جدید را جایگزین کنید! لنز روزانه می‌تواند برای کارهای روزمره شما عالی باشد، یا یک امتیاز اضافی به برنامه‌های سفر شما باشد. با داشتن لنز روزانه، شما اساساً نیاز به حمل محلول لنزهای تماسی را نیز از بین می‌برید. بزرگترین دلیل استفاده از لنزهای تماسی یکبار مصرف روزانه راحتی آن است. شما هرگز نباید نگران تمام شدن محلول یا داشتن کیفی برای قرار دادن لنزهای تماسی خود باشید. فقط از آنها استفاده کرده و در همان روز آن‌ها را دور می‌اندازید.

مزایای لنز روزانه

5- مقرون به صرفه بودن

لنزهای روزانه گران به نظر می‌رسند، اما مقرون به صرفه‌تر از آن چیزی هستند که فکر می‌کنید. درست است که هزینه تهیه سالانه لنز روزانه گاهی بیشتر از لنز ماهانه یا سالانه است اما به خاطر داشته باشید که شما مسئولیتی در قبال تهیه محلول‌های تمیز کننده نخواهید داشت. علاوه بر این، همه برندهای یکبار مصرف روزانه تخفیف‌های قابل توجهی ارائه می‌دهند که می‌تواند هزینه تامین سالانه لنز روزانه را به کمتر از 1 دلار در روز کاهش دهند.

چه مدت می‌توانم از لنزهای تماسی یکبار مصرف استفاده کنم؟

در حالی که آنها به طور کلی برای استفاده یک روز طراحی شده‌اند، مدت زمان دقیق استفاده از لنزهای یکبار مصرف می‌تواند بسته به شرکت متفاوت باشد، اما سقف بالای آن حدود 16 ساعت است. اگر برای مدت طولانی پوشیده شوند، مواد ساخته شده از آنها ممکن است شروع به خراب شدن کند، که باعث تحریک چشم می‌شود.

هزینه آنها چقدر است؟

لنزهای تماسی یکبار مصرف روزانه مقرون به صرفه‌تر از آن چیزی هستند که مردم گمان می‌کنند. بسیاری از آنها برای قهوه استارباکس روزانه خود بیشتر از لنزهای خود خرج می‌کنند.

با این حال، قیمت لنز روزانه یکبار مصرف یکساله بالاتر از لنزهای تعویض ماهانه خواهد بود. اما مزایای لنز روزانه از نظر سلامت و راحتی بیشتر از هزینه‌های اضافی است.

هم اکنون ایران لنز یکی از معتبرترین و با سابقه‌ترین مراکز تخصصی چشمی با سابقه بیش از ۱۰ سال فعالیت در عرصه تامین و عرضه لنز طبی و زیبایی از معتبرترین تولیدکنندگان لنز، آماده خدمات رسانی به شما خریداران لنز در سراسر ایران است. شما می‌توانید بهترین لنز روزانه را از فروشگاه سایت ایران لنز با کمترین قیمت با تضمین کیفیت کالا دریافت کنید و یا اگر سوالی در زمینه لنزهای طبی و زیبایی و انواع برندهای موجود در بازار ایران دارید با مشاورین و متخصصین ما از طریق واتس اپ، تلگرام، دایرکت و شماره‌های تماس در ارتباط باشید و به صورت رایگان از آن‌ها در خصوص خرید لنز مشاوره بگیرید.

منبع: benefits of daily contact lenses

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *