مقالات آموزشی

سوالات رایج درباره لنز تماسی چشمی سالانه

لنز تماسی چشمی سالانه

لنز تماسی سالانه بسیار بادوام‌تر از لنز تماسی ماهانه است و می‌توانید هر روز به مدت یک سال یا چندین بار در طول سال (از لحظه باز کردن آن) از آن‌ها استفاده کنید. این لنزها بیشتر برای افرادی مناسب است که بخش عمده‌ای از روز خود را در یک محیط کنترل شده مانند دفتر یا خانه سپری می‌کنند.

تفاوت بین لنز تماسی روزانه و سالانه چیست؟

لنزهای سالانه باید در طول روز پوشیده شوند، سپس در شب بیرون آورده و هنگام خواب در محلول لنز نگهداری شوند. ممکن است لنزهای تماسی ماهانه در مقایسه با لنزهای روزانه کمی ضخیم‌تر به نظر برسند، زیرا برای ماندگاری بیشتر ساخته شده‌اند.

لنزهای تماسی 1 ساله خوب هستند؟
لنزهای تماسی یکبار مصرف سالانه و ماهانه دارای ترکیب ضخیم‌تری نسبت به لنزهای یکبار مصرف روزانه هستند. بنابراین، آنها بادوام‌تر، طولانی‌تر و کمتر مستعد خشک شدن هستند.

آیا می‌توانم لنزهای تماسی تاریخ گذشته را بپوشم؟
بسیاری از لنزها دارای تاریخ انقضای طولانی، حداکثر تا چند سال هستند. اگر لنزهایی دارید که بیش از چند سال پیش تولید شده‌اند، بهتر است از آنها استفاده نکنید. استفاده از لنزهای تماسی تاریخ گذشته، خطر ابتلا به عفونت چشم و سایر عوارض را تا حد زیادی افزایش می‌دهند.

چه مدت می‌توانید لنز تماسی سالانه را بپوشید؟
لنزهای تماسی ماهانه یا سالانه در طول روز استفاده و سپس تمیز می‌شوند و در محلول لنز، نگهداری می‌شوند. بسته به برند و چرخه عمر لنز و همچنین میزان مراقبت از آنها، می‌توان از یک جفت لنز برای دوره‌های زمانی مجدد استفاده کرد. لنزهای تماسی ماهانه یا سالانه باید تا 9 ساعت در روز استفاده شوند.

لنز تماسی چشمی سالانه

کدام لنزهای تماسی روزانه یا ماهانه یا سالانه بهتر هستند؟
لنزهای تماسی ماهانه دوستدار محیط زیست هستند زیرا لنزهای کمتری را در مقایسه با لنزهای روزانه بیرون می‌اندازید. اگر لنزهای ماهانه را انتخاب کنید، معمولاً هر سال فقط از 12 جفت استفاده می‌کنید، در نتیجه زباله‌های کمتری به محل دفن زباله‌ها ریخته می‌شود.

آیا می‌توانید با لنزهای سالانه بخوابید؟
خوابیدن با لنزهای تماسی ایمن نیست. به گفته متخصصان، خوابیدن با لنزها خطر ابتلا به عفونت قرنیه را افزایش می‌دهد، قرنیه لایه شفافی است که از قسمت رنگی چشم محافظت می‌کند.

چند ساعت در روز می‌توانید لنزهای سالانه را بپوشید؟
اکثر مردم می‌توانند با خیال راحت 14 تا 16 ساعت در روز از لنزهای تماسی استفاده کنند اما بهتر است آنها را در اسرع وقت قبل از رفتن به رختخواب در شب بردارید تا به چشمان خود فرصتی برای تنفس بدون لنز بدهید.

هزینه لنزهای سالانه چقدر است؟
حدود 200 تا 1000 دلار در سال. لنزهای تماسی یکبار مصرف تقریباً 200 تا 1000 دلار در سال یا 15 تا 85 دلار در ماه برای افراد (که به طور معمول از لنز استفاده می‌کنند) هزینه دارند، اگر برای هر دو چشم می‌خرید. این محدوده بسیار گسترده است زیرا انواع مختلفی از لنزهای تماسی را برای انواع مختلف تصحیح بینایی در بر می‌گیرد.

چگونه از لنزهای سالانه مراقبت کنید؟
مراقبت اولیه لنزهای تماسی شامل پنج مرحله آسان است.
دست‌هایتان را بشویید. خطرناک‌ترین کاری که ممکن است انجام دهید این است که میکروب‌ها را از دستان خود به چشمان خود منتقل کنید!
لنز را با استفاده از چند قطره از محلول توصیه شده مالش دهید.
لنز را در کف دست خود بمالید.
آن را آبکشی کنید.
برای نگهداری از محلول تازه استفاده کنید.
تکرار.

لنز چشمی سالانه

آیا لنزهای ماهانه منقضی می‌شوند؟
شما می‌توانید یک جفت لنز ماهانه را هر روز به مدت یک ماه کامل بپوشید. بعد باید آنها را دور بریزید و بعد از 30 روز یک جفت جدید بپوشید.

آیا لنزهای سالانه ضخیم‌تر هستند؟
لنزهایی که برای دوام بیشتر طراحی شده‌اند بسیار ضخیم‌تر از محصولات روزانه هستند و به آن‌ها اجازه می‌دهند تا در برابر استفاده مداوم مقاومت کنند. لنزهای روزانه بسیار نازک‌تر از لنزهای دیگر هستند و باعث می‌شود دوام کمتری داشته باشند، اما فوایدی مانند چشم‌های سالم‌تر و بهبود بینایی را نیز ارائه می‌دهند.

برای یک سال به چند بسته لنز نیاز دارم؟
اگر لنزهای خود را تقریباً هر دو هفته یکبار تعویض کنید، به این معنی است که به حدود پنج جعبه (30 لنز) برای هر چشم یا مجموعاً 10 جعبه در سال نیاز دارید. این هزینه سالانه لنز تماسی تقریباً 250 تا 400 دلار (فقط لنز) است. تعدادی از عوامل می‌توانند هزینه لنز را افزایش دهند، از جمله: آستیگماتیسم.

آیا می‌توانم با لنز تماسی سالانه گریه کنم؟
بله! گریه کردن با لنزها به چشم آسیب نمی‌رساند و باعث نگرانی عمده نمی‌شود. اما می‌تواند دید را دشوار کند زیرا غدد پلک‌ها، اشک اضافی تولید می‌کنند که بر روی عدسی رسوباتی بر جای می‌گذارد. اگرچه گریه کردن مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما ممکن است گاهی اوقات لنزهای کدر را تجربه کنید.

آیا استفاده روزانه از لنزها می‌تواند به چشم شما آسیب برساند؟
تقریباً 45 میلیون آمریکایی روزانه از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند. با این حال، افراد زیادی نمی‌دانند که واقعاً لنزها می‌توانند به چشمان شما آسیب برسانند. استفاده طولانی مدت از لنزها، تمیز نکردن صحیح و تعویض نکردن آن‌ها می‌تواند به چشمان شما آسیب برساند.

اگر فراموش کنید لنزهای تماسی را بردارید چه اتفاقی می‌افتد؟
خشکی چشم: ممکن است قرنیه شما نتواند اکسیژن کافی را دریافت کند، اگر لنزهای خود را در طول شب برندارید می‌تواند باعث خشکی چشم شود. علائم ممکن است شامل خستگی چشم، مخاط رشته‌ای در اطراف چشم، احساس سوزش در چشم و قرمزی چشم باشد.

انونع لنز تماسی چشمی سالانه

آیا لنزهای ماهانه ارزان‌تر از لنزهای روزانه هستند؟
لنزهای تماسی ماهانه ممکن است از نظر هزینه کلی کمی کمتر از لنزهای یکبار مصرف روزانه باشند زیرا لنزهای کمتری خریداری می‌کنید. شما آنها را به جای هر روز هر ماه دور می‌اندازید، بنابراین هر سال فقط به 24 لنز تماسی نیاز دارید. برای کسانی که از محیط زیست آگاه هستند، این به ضایعات کمتر نیز منجر می‌شود.

آیا می‌توانید با لنزهای سالانه دوش بگیرید؟
نه، شما نباید با لنزهای خود دوش بگیرید. با این کار خطر عفونت چشم را افزایش می‌دهید!

آیا در ایران لنز، لنزهای رنگی سالانه موجود است؟
بله، لنزهای تماسی رنگی سالانه در ایران لنز موجود است. اگر به درستی تمیز و نگهداری شود، می‌توانید تا یک سال هر روز رنگ مورد علاقه خود را بپوشید.

آیا برندهای سالیانه لنزهای تماسی رنگی مورد تایید وزارت بهداشت هستند؟
بله، لنزهای تماسی رنگی سالانه مورد تایید وزارت بهداشت هستند.

چرا لنزهای تماسی رنگی سالانه بهتر هستند؟
لنزهای تماسی رنگی سالانه بهتر هستند زیرا این امکان را دارند که چشمان رنگی مورد علاقه خود را هر روز به مدت یک سال استفاده کنید. برای افرادی که از لنزهای تماسی معمولی استفاده می‌کنند، آنها یک گزینه بسیار محبوب هستند زیرا می‌توانید لنزهای رنگی سالانه را با نسخه خریداری کنید که آنها را برای استفاده روزمره بسیار مقرون به صرفه می‌کند. رنگ‌های ارائه شده در مجموعه سالانه ایران لنز نیز از معروف‌ترین رنگ‌ها هستند.

آیا می توانم با لنزهای تماسی شنا کنم؟
خیر، هنگام شنا در استخر نباید از لنز استفاده کنید. اگرچه کلر به عنوان یک ضدعفونی کننده آب عمل می‌کند، اما تمام میکروب‌ها را از بین نمی‌برد خصوصاً میکروب‌هایی که می‌توانند باعث عفونت چشم شوند. کلر همچنین می‌تواند به خودی خود چشم شما را تحریک کند و پوشیدن لنزهای تماسی اغلب این سوزش را تشدید می‌کند.

لنز سالانه

چه کسانی نمی‌توانند از لنز تماسی سالانه استفاده کنند؟
همه کسانی که به عینک نیاز دارند نمی‌توانند از لنز استفاده کنند، اما از هر 10 نفر 9 نفر می‌توانند از لنز استفاده کنند. با این حال، لنزهای تماسی ممکن است گزینه خوبی برای افرادی نباشد که: عفونت‌های مکرر چشم داشته‌اند و از واکنش‌های آلرژیک شدید رنج می‌برند.

آیا می‌توانید لنزهای تماسی رنگی سالانه را با نسخه تهیه کنید؟
بله، لنزهای رنگی سالانه نسخه‌هایی از -0.25 تا +5.00 ارائه می‌دهند تا بتوانید از دید شفاف با رنگ چشم رویاهای خود لذت ببرید.

آیا می‌توانید لنزهای تماسی رنگی سالانه را بدون نسخه تهیه کنید؟
بله، تمام لنزهای رنگی سالیانه به صورت پلانو (0.00) و همچنین با نسخه در دسترس هستند. می‌توانید هنگام انتخاب لنزهای تماسی رنگی خود قبل از افزودن آنها به سبد خرید، 0 را انتخاب کنید.

آیا می‌توانید لنزهای رنگی سالانه برای آستیگماتیسم دریافت کنید؟
بله! لنزهای سالیانه برای آستیگماتیسم هم ارائه می‌شود. می‌توانید یکی از رنگ‌های طبیعی باورنکردنی را انتخاب کنید و سپس لنزهای خود را مطابق با نیازهای تجویزی خاص خود بسازید. تحویل این لنزها بیشتر طول می‌کشد زیرا برای هر سفارش منحصر به فرد ساخته می‌شوند.

آیا پوشیدن لنزهای رنگی سالانه ایمن است؟
تا زمانی که از یک برند معتبر خریداری کنید و اطمینان حاصل کنید که لنزهای تماسی برای چشمان شما مناسب هستند، پوشیدن لنزهای رنگی سالانه بی‌خطر است. لنزهای رنگی سالیانه ایران لنز دارای تاییدیه وزارت بهداشت هستند و آنها را امن‌ترین گزینه در بازار می‌کند.

هم اکنون ایران لنز یکی از معتبرترین و با سابقه‌ترین مراکز تخصصی چشمی با سابقه بیش از ۱۰ سال فعالیت در عرصه تامین و عرضه لنز طبی و زیبایی از معتبرترین تولیدکنندگان لنز، آماده خدمات رسانی به شما خریداران لنز در سراسر ایران است. شما می‌توانید بهترین لنز سالانه را از فروشگاه سایت ایران لنز با کمترین قیمت با تضمین کیفیت کالا دریافت کنید و یا اگر سوالی در زمینه لنزهای طبی و زیبایی و انواع برندهای موجود در بازار ایران دارید با مشاورین و متخصصین ما از طریق واتس اپ، تلگرام، دایرکت و شماره‌های تماس در ارتباط باشید و به صورت رایگان از آن‌ها در خصوص خرید لنز مشاوره بگیرید.

منبع: what is yearly contact lenses

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *