مقالات آموزشی

چه افرادی باید از لنزهای تماسی هیبریدی استفاده کنند؟

لنزهای تماسی هیبریدی

لنزهای هیبریدی جدیدترین و پیشرفته‌ترین گزینه موجود در لنزهای تماسی هستند که به طور خاص برای بیماران قوز قرنیه، آستیگماتیسم و قرنیه نامنظم طراحی شده‌اند. آنها ترکیبی از یک مرکز سخت با یک لبه نرم هستند و افراد با گذاشتن آن احساس بسیار راحت‌تری نسبت به لنزهای تماسی سخت یا نرم دارند.

لنز تماسی هیبریدی چیست؟

یک لنز تماسی هیبریدی یک مرکز تراوا از گاز (GP) یا لنز «سخت» را با یک لبه نرم ترکیب می‌کند تا دید واضح و روشن یک لنز «سخت» و راحتی و سهولت پوشیدن لنزهای نرم را به شما ارائه دهد. هیبریدی‌ها بهترین‌های هر دو جهان را ترکیب می‌کنند: دید واضح لنز تماسی با قابلیت نفوذ گاز سفت و سخت با اکسیژن بالا (RGP) و راحتی و آرامش یک لنز نرم در تمام روز.

لنزهای تماسی هیبریدی انتخاب بهتری نسبت به لنزهای تماسی نرم برای بیماران مبتلا به قوز قرنیه، آستیگماتیسم یا قرنیه نامنظم هستند، زیرا می‌توانند برای هر فردی مناسب باشند. لنزهای تماسی هیبریدی شکل خود را بهتر از لنزهای تماسی نرم حفظ می‌کنند که منجر به دید واضح‌تر و سازگارتر می‌شود.

لنزهای تماسی هیبریدی به راحتی تمیز و ضدعفونی می‌شوند، خشک نمی‌شوند، کار با آن‌ها راحت‌تر است و بیشتر از لنزهای نرم دوام می‌آورند. آنها سلامت چشم را به صورت عالی ارائه می‌دهند: چون مانند لنزهای نرم حاوی آب نیستند، در برابر رسوبات مقاومت می‌کنند و کمتر از لنزهای نرم، باکتری‌ها را در خود جای می‌دهند.

لنزهای تماسی هیبریدی برای چه افرادی مناسب است؟

هیبریدها به طور خاص برای بازگرداندن بینایی به بیماران مبتلا به انواع و مراحل مختلف قوز قرنیه طراحی شده‌اند.

در ایران لنز ما زمان می‌گذاریم تا اطمینان حاصل کنیم که با آماده‌سازی، تمیز کردن و قرار دادن لنز تماسی کاملاً راحت خواهید بود. لنز تماسی هیبریدی شما متناسب با نسخه شما و همچنین شکل و اندازه چشم شما خواهد بود.

لنزهای تماسی هیبریدی

نصب لنز تماسی هیبریدی

در ایران لنز ما از دستگاه‌های پیشرفته برای نقشه‌برداری از توپوگرافی چشم استفاده می‌کنیم که به ما امکان می‌دهد سطح پشتی لنز را با قرنیه تراز کنیم. با اندازه‌گیری شکل دقیق قرنیه می‌توانیم لنزهایی با انحنا، اندازه و قدرت اصلاحی مناسب چشم‌های خاص شما تجویز کنیم.

دو نوع رایج‌ترین لنزهای هیبریدی، Ultrahealth و Duette HD هستند. Duette HD در طرح‌های تک دید یا چند کانونی موجود است.

لنزهای تماسی هیبریدی UltraHealth

مناسب برای بیماران مبتلا به قوز قرنیه و سایر شرایط نامنظم قرنیه. اکنون می‌توانید زندگی را با دیدی شفاف، واضح و راحت ببینید. دیگر لنزهایتان بیرون نمی‌افتد یا جابجا نمی‌شود. دیگر کثیفی تحریک کننده‌ای وجود ندارد فقط دید روشن و راحتی در تمام طول روز.

چرا لنزهای UltraHealth را انتخاب کنیم؟

دید کریستالی شفاف: مزایای بینایی بی‌نظیر لنزهای تماسی هیبریدی را تجربه کنید. مواد GP وضوح دید را بهینه می‌کند، در حالی که محیط سیلیکون هیدروژل نرم، لنز را در جای خود روی قرنیه نگه می‌دارد و ثبات و وضوح بیشتری را ارائه می‌دهد.

راحتی در تمام روز: بخش نرم لنز راحتی استثنایی و طولانی مدت را برای بیماران قرنیه نامنظم و قوز قرنیه فراهم می‌کند.

سالم و با طراوت: ماده دوگانه ثبت شده (GP و هیدروژل سیلیکون) انتقال بالای اکسیژن را به چشمان شما امکان پذیر می‌کند و گردش اشک را در طول روز تقویت می‌کند و سلامت چشمان شما را در عین راحتی فوق العاده افزایش می‌دهد.

UltraHealth برای بیماران مبتلا به موارد زیر ایده آل است:

  • قوز قرنیه زودرس، متوسط و پیشرفته
  • اکتازیا
  • رینگ داخل قرنیه یا Intacs
  • اصلاح بینایی (که به عمل جراحی نیاز دارد)
  • قبل و بعد از اتصال عرضی قرنیه

لنزهای تماسی هیبریدی

Duette® HD بهترین لنزهای تماسی برای آستیگماتیسم در بازار امروزی است. آنها یک رویکرد جدید و پیشرفته برای دستیابی به دید واضح ارائه می‌دهند. تصور کنید که در بیرون قدم می‌زنید و همه چیز واضح‌تر و روشن‌تر از آنچه قبلاً دیده‌اید به نظر می‌رسد. این ایده پشت لنزهای تماسی Duette HD است.

لنزهای تماسی Duette® Progressive دید واضح و شفافی را در تمام فواصل ارائه می‌دهند تا به شما امکان تمرکز بر روی اجسام نزدیک و همچنین افزایش دید متوسط و دور را ارائه دهند. با Duette Progressive، می‌توانید متمرکز زندگی کنید… در هر زمان… در هر فاصله!

مرکز سفت و سخت Duette® Multifocal دید واضح و شفافی را ارائه می‌کند که به موقعیت لنز بستگی ندارد، بنابراین دید شما در تمام طول روز و شب به‌طور پیوسته شفاف می‌ماند.

Duette Multifocal دارای مناطق اپتیکال متفاوتی است که در لنز تعبیه شده است تا هم توانایی شما در تمرکز کردن بر روی اجسام نزدیک را تصحیح کند و هم دید میانی و دور را تقویت کند. با Duette Multifocal، می‌توانید از دید عالی از هر نظر لذت ببرید!

همه لنزهای تماسی Duette® یک لنز تماسی هیبریدی با مرکز سخت و لبه نرم هستند. آنها از مواد بسیار قابل تنفس ساخته شده‌اند تا چشمان شما جریان ثابتی از اکسیژن مغذی را در طول روز دریافت کنند و چشمان شما سفید، روشن و سالم بمانند.

برای قوز قرنیه طراحی شده است

کسانی که به دنبال درمان قوز قرنیه خود هستند می‌توانند از لنزهای هیبریدی استفاده کنند. قوز قرنیه عمدتاً با لنزهای تماسی درمان می‌شود زیرا عینک نمی‌تواند شکل نامنظم قرنیه را از نظر بصری اصلاح کند. لنزهای هیبریدی یک گزینه ایده‌آل برای قوز قرنیه هستند، زیرا طراحی عدسی روی قرنیه قرار دارد، بنابراین خطر کمتری برای زخم قرنیه وجود دارد. علاوه بر این، لبه نرم طراحی هیبریدی کمک می‌کند تا لنز تماسی را بدون توجه به جایی که مخروط روی قرنیه قرار دارد یا بزرگی آن، روی محور بینایی متمرکز شود، در نتیجه انحرافات بینایی را کاهش داده و دید بهتری را ارائه می‌دهد. طراحی هیبریدی همچنین از ورود کثیفی به زیر لنز جلوگیری می‌کند و به طور غیرمنتظره بیرون نخواهد آمد. هیچ لنز تماسی دیگر (که امروزه در دسترس است) نمی‌تواند تمام این مزایا را در یک محصول ارائه دهد و این مزیت لنزهای هیبریدی را برای کسانی مناسب می‌سازد که از قوز قرنیه رنج می‌برند.

منبع: hybrid contact lenses

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *