مقالات آموزشی

در انتخاب عینک آفتابی بچه گانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

عینک آفتابی بچه گانه

عینک آفتابی بچه گانه چیزی مهم‌تر از یک اکسسوری زیبا و جذاب است، آنها برای سلامت چشم‌ها مفید هستند و از چشمان کودک در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کنند.

اکثر پدر و مادرها و مراقبان کودک از فواید کرم ضد آفتاب برای پوست کودک اطلاعاتی دارند و هنگام خروج از منزل از آن استفاده می‌کنند، اما از محافظت از چشم‌های کودک در برابر نور خورشید اطلاعات کافی ندارند. دانستن اینکه چرا عینک آفتابی بچه گانه برای محافظت از بینایی کودکان مفید است و اینکه کدام نوع از آن‌ها مؤثرتر است – و همچنین محل انتخاب و خرید آن‌ها – می‌تواند به شما کمک کند عینک آفتابی مناسبی را برای کودک خود پیدا کنید.

چرا باید کودکان از عینک آفتابی استفاده کنند؟

بازی در فضای باز برای بچه‌ها عالی است، زیرا می‌تواند به بهبود خواب، تامین هوای تازه و ورزش و حتی پیشگیری از نزدیک بینی کمک کند. اما، همانطور که کودکان باید در طول زمانی که در خارج از خانه می‌گذرانند از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش (UV) محافظت کنند، باید از چشمان خود در برابر اثرات مخرب خورشید نیز محافظت کنند.

به گفته آکادمی چشم پزشکی آمریکا، هنگامی که چشم‌ها در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید قرار می‌گیرند، به خصوص در مدت زمان طولانی، می‌تواند باعث موارد زیر شود:

  • افزایش خطر بیماری چشم (آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و غیره)
  • افزایش خطر ابتلا به سرطان نادر چشم
  • رشد چشم، از جمله ناخنک که می‌تواند از اوایل سال‌های نوجوانی ظاهر شود.
  • فوتوکراتیت، یک نوع آفتاب سوختگی دردناک ناشی از انعکاس خورشید از آب است که می‌تواند چشم‌ها را قرمز و حساس کند یا حتی باعث از دست دادن بینایی کوتاه مدت شود (به این بیماری “برف کوری” نیز می‌گویند).

خبر خوب؟ همه موارد فوق با استفاده مداوم از عینک آفتابی (زمانی که شما و فرزندانتان در فضای باز هستید) قابل پیشگیری هستند. دانستن کمی اطلاعات در مورد نحوه عملکرد عینک آفتابی برای محافظت از بینایی می‌تواند به والدین کمک کند تا با خیال راحت از نور خورشید برای فرزندان کوچک خود استقبال کنند.

عینک آفتابی بچه گانه

محافظت از چشم در تمام طول سال با عینک آفتابی بچه گانه

آیا واقعاً بچه‌ها به استفاده از عینک آفتابی نیاز دارند حتی اگر هوا روشن و آفتابی نباشد؟ بله! بچه‌ها باید در هر فصلی که در بیرون از خانه هستند، از عینک آفتابی استفاده کنند.

این امر به ویژه در فصل زمستان در آب و هوای خاص صادق است، زیرا برف حتی بیشتر از آب بازتاب می‌کند و عینک آفتابی می‌تواند به محافظت از کودک در برابر برف کوری کمک کند.

به خاطر داشته باشید حتی در یک روز ابری، اشعه ماوراء بنفش می‌تواند به ابرها نفوذ کند تا به چشمان فرزندان شما برسد، بنابراین بهتر است از آنها بخواهید هر روز از عینک آفتابی استفاده کنند – حتی اگر خیلی جوان هستند.

بهترین سن برای شروع استفاده از عینک آفتابی

عینک آفتابی برای نوزادان کمتر از یک سال هم توصیه می‌شود، البته تا زمانی که شرایط ایمنی مناسب را داشته باشند. آکادمی اطفال آمریکا همچنین توصیه می‌کند که نوزادان زیر 6 ماه را تا حد امکان از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.

عینک آفتابی کودکان باید با در نظر گرفتن ایمنی طراحی شود. مراقب قطعات کوچک و پلاستیک سفت و شکستنی باشید. اگر نوزاد یا کودک نوپا شما مستعد جویدن وسایل است، شما می‌توانید عینک آفتابی را زمانی که نمی‌توانید نظارت دقیق داشته باشید، بردارید، مانند زمانی که کودکتان روی صندلی ماشینش است و شما در حال رانندگی هستید.

البته، باید مطمئن شوید که کودکتان برای نگه داشتن عینک آفتابی آماده است. برخی از بچه‌ها به طور طبیعی آنها را راحت‌تر از بقیه می‌پوشند. اگر عینک آفتابی در دست دارید، می‌توانید آن را با فرزند خردسال خود امتحان کنید – همانطور که او رشد می‌کند، می‌تواند عینک آفتابی خود را به طور مداوم استفاده کند و امیدواریم یک عادت برای زندگی او ایجاد کنید.

خرید عینک آفتابی بچه گانه

نکات کلیدی برای خرید عینک آفتابی بچه گانه

هنگام خرید عینک آفتابی برای کودکان باید چند فاکتور را در نظر بگیرید‌ از جمله محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش و دوام. مواردی که باید هنگام خرید عینک آفتابی بچه گانه به آن‌ها توجه کنید عبارتند از:

محافظت موثر در برابر اشعه ماوراء بنفش: این مهمترین عنصری است که باید در نظر گرفت. باید عینکی را انتخاب کنید که طیف وسیعی را پوشش دهد و ۱۰۰ درصد از اشعه‌های UVA و UVB را مسدود کنند (گاهی اوقات به عنوان UV400 نیز مشخص می‌شود). از عینک‌های آفتابی اسباب‌بازی یا عینک‌های آفتابی جدید (که رنگی هستند اما محافظت کافی در برابر اشعه ماوراء بنفش ندارند) خودداری کنید.

اندازه: وقتی صحبت از عینک آفتابی می‌شود، برخی متخصصان می‌گویند عینک بزرگتر بهتر است این متخصصان توصیه می‌کنند به دنبال یک جفت عینک بزرگ باشید، مانند مدل‌های بزرگی که ستاره‌ها و مدل‌ها می پوشند. این‌ها نه تنها به طور موثر از چشم محافظت می‌کنند، بلکه از پوست ظریف و نازک اطراف چشم نیز محافظت می‌کنند. به دنبال جفتی باشید که بیشتر صورت را بپوشاند که پوشش بهتری برای محافظت از چشم و پوست به طور یکسان ارائه دهد. عینک‌های آفتابی هوانوردی برای این کار عالی هستند.

تناسب: با توجه به اندازه، عینک آفتابی باید به خوبی جا بیفتد (بدون اینکه خیلی تنگ باشد) و پوشش خوبی روی صورت ارائه دهد. اپتومتریست شما یک منبع عالی برای یافتن عینک آفتابی مناسب برای کودک است.

دوام: بچه‌ها در مورد تمام دارایی‌های خود خشن رفتار می‌کنند. به دنبال عینک آفتابی مستحکم و بادوام باشید که به راحتی نشکند یا خرد نشود. در حالی که ممکن است عینک آفتابی واقعاً نشکن وجود نداشته باشد، گزینه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانند در برابر استفاده منظم روزانه مقاومت کنند. به عنوان مثال، لنزهای پلی کربنات به طور ویژه برای جلوگیری از شکستن ساخته شده‌اند. برخی از تولیدکنندگان، عینک‌های آفتابی انعطاف‌پذیری می‌سازند که می‌توانند بدون شکستن خم شوند.

مناسب فعالیت: عینک آفتابی ورزشی کودکان می‌تواند به محافظت از چشم در طول فعالیت‌های ورزشی کمک کند. حتی می‌توانید رنگ‌های مختلف را روی لنزها پیدا کنید تا از حفظ کنتراست در سطح صحیح اطمینان حاصل کنید. از طرف دیگر، هنگامی که به دنبال عینک آفتابی برای پوشیدن معمولی هستید، عوامل مهم اندازه و اثربخشی در محافظت در برابر اشعه‌های UVA و UVB بسیار مهم است.

سبک: وقتی بچه‌ها عینک آفتابی خود را دوست داشته باشند، احتمال استفاده از آن بسیار بیشتر می‌شود! برای برخی از بچه‌ها، این ممکن است به معنای قاب‌های رنگارنگ باشد. نشان دادن چند گزینه برای انتخاب به فرزندانتان راهی عالی برای مشارکت دادن آن‌ها در این فرآیند و کمک به افزایش استقبال آنها برای استفاده از عینک آفتابی‌شان در بیرون از منزل است.

رنگ لنز: توجه به این نکته مهم است که لنزهای تیره‌تر واقعا محافظت بیشتری در برابر نور خورشید ارائه نمی‌دهند. در واقع، رنگ و رنگ لنز به اندازه محافظت 100% UVA و UVB مهم نیست. وقتی صحبت از رنگ به میان می‌آید، لنزهای زرد و نارنجی برای شرایط کم‌نور مانند گرگ و میش خوب هستند، در حالی که لنزهای تیره‌تر (از جمله کهربایی و قهوه‌ای) و لنزهای سبز می‌توانند کنتراست بیشتری ارائه دهند.

عینک آفتابی بچه گانه

از کجا عینک آفتابی بچه گانه بخریم؟

اینکه کجا (و چگونه) عینک آفتابی را انتخاب و خریداری می‌کنید تا حد زیادی به این بستگی دارد که کدام نوع محافظ چشم برای کودک شما مناسب است.

یک چشم پزشک خوب بهترین گزینه برای راهنمایی عینک آفتابی نسخه‌ای و عینک آفتابی ورزشی کودکان است که می‌تواند به درستی روی صورت نصب شود. در مراجعه بعدی خود در مورد عینک آفتابی بپرسید یا برای دیدن گزینه‌های جدید به آنجا بروید. اگر پزشک قبلاً برای کودک شما عینک تجویز کرده است، باید بتواند از همان عینک برای عینک آفتابی استفاده کند.

یک بینایی‌شناس یا چشم‌پزشک همچنین می‌تواند اطمینان حاصل کند که عینک‌های آفتابی از تناسب خوبی برخوردار هستند، که بخش مهمی از اطمینان از استفاده واقعی کودکان از عینک آفتابی و ماندگاری عینک‌های آفتابی روی صورت است.

از طرف دیگر، اگر به دنبال یک عینک آفتابی ارزان برای کودک خود هستید و برایتان مهم نیست که به طور تصادفی آن را در ساحل بگذارد، می‌توانید از خرده فروشی‌های محلی یا آنلاین خرید کنید. این یک گزینه عالی برای عینک آفتابی غیر تجویزی است. فقط مطمئن شوید که این برچسب‌ها را برای محافظت 100٪ UVA و UVB بررسی کنید – و به یاد داشته باشید، عینک‌های آفتابی جدید هیچ محافظت واقعی در برابر اشعه‌های خورشید ارائه نمی‌دهند.

منبع: kids sunglasses

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *