امروز قصد داریم تعدادی از سوالات رایج لنز چشمی و مشکلاتی که در اثر اشتباهات رایج رخ میدهد و شما دوستان طی تماس های مکرر با ما آن را در میان میگذارید را بررسی کنیم.
سوال1: سوزش چشم در لحظه اول گذاشتن لنز خریداری شده به چه علت می باشد؟ یا من لنز را باز کرده ام و داخل چشم گذاشتم و الان چشمم را میزند با اینکه همان محلول خودش را استفاده کرده ام علت این مشکل چیست؟
پاسخ: شما باید توجه داشته باشید وقتی که پلمپ لنز را باز می کنید نباید بلافاصله در چشم بگذارید!
بلکه باید داخل جالنزی محلول تازه از سری محصولاتی که قبلا توضیح دادیم در جالنزی بریزید و لنز را از پلمپ باز کنید و آن را داخل جالنزی بگذارید و در جالنزی را ببندید و حداقل چهار ساعت بماند البته بهتر است یک شب تا صبح بماند و سپس استفاده کنید.
پس دلیل اینکه بلافاصله پس از اینکه لنز را می گذارید و چشمتان میسوزد این است که محلول قدیمی و مانده ای که داخل جالنزی از زمانی که کارخانه آن را ساخته و پلمپ شده است مانده باعث ایجاد سوزش چشم می شود.
پس این نکته را باید حتما رعایت کنید که پس از باز کردن پلمپ محلول را تعویض کنید. و بعد از چند ساعت لنز قابل استفاده است.
سوال 2: سوال رایج دیگر راجب لنز چشمی این است که کدام را در چشم راستم بگذارم و کدام لنز را در چشم چپ؟
اگر به جالنزی ها دقت کرده باشید روی یکی (Right) Rزده شده یعنی مورد استفاده برای چشم راست و دیگری واژه L(Left) حک شده است یعنی مورد استفاده برای چشم چپ.
بهتر است شما لنزی را که مربوط به چشم راست است همیشه در چشم راست خود بگذارید و لنزی را که مربوط به چشم چپ میشود همیشه در چشم چپ خود بگذارید.
البته اگر از ابتدای استفاده، لنز شما فاقد نمره است یعنی چشم شما ضعیف نیست یا نمرات هر دو یکسان است یعنی مثلا هر دو نمره 2 یا هر دو نمره 3 باشد اشکالی ندارد اولین باری که استفاده میکنید هر لنزی را که در چشم راست میگذارید باید تا آخر همان را در چشم راست خود بگذارید و هر لنزی را که در چشم چپ خود میگذارید باید تا انتهای زمان استفاده از لنزها همان لنز را در چشم چپ خود قرار دهید و لنزها را جابجا نکنید.
ولی در مورد لنزهای طبی که نمرات متفاوتی دارند مثلا نمره یکی 1/5و دیگری 4 است در همان شروع استفاده از لنز باید دقت کنید لنز چشمی را در چشم مربوطه بگذارید.
من لنزمو دیشب گرفتم و فقط یدونشون چشممو میزنه و اذیت میکنه تو هر چشمم که میزارم الان نمیدونم چیکار کنم
سلام وقت بخیر.
اگر از ما لنز خریداری کردید در صورتی که هنوز 48 ساعت از تحویل لنزتون نگذشته به واتس اپ پیام بدید همکارانم بررسی می کنند.
ممکن لنزتون مشکل فنی داشته باشه. البته ابتدا لنز رو با محلول تازه شسشتو بدین و دوباره تست کنید اگه بازم مشکل داشتت با پشتیبانی در تماس باشید. 09128894012