مقالات آموزشی

چگونه از لنزهای رنگی خود مراقبت کنیم؟

لنزهای رنگی یک راه عالی برای تغییر ظاهر افراد هستند، آنها تغییر ظاهر را بسیار آسان می‌کنند! در واقع، تغییر رنگ چشم به تناسب استایل افراد بسیار ساده‌تر از رنگ کردن موهای آن‌ها است و لنزهای رنگی چشمگیرتر از تغییر آرایش به نظر می‌رسند.

با این حال، لنزهای تماسی همچنان یک ابزار پزشکی هستند و باید با احتیاط استفاده شوند. بنابراین قبل از اینکه آن‌ها را آزمایش کنید، باید چند نکته کلیدی را بدانید. برای آشنایی با مارک‌ها و رنگ‌های لنز و نحوه مراقبت از لنزهای جدید ادامه مطلب را بخوانید.

برندهای محبوب لنزهای رنگی

لنزهای تماسی رنگی در رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی ارائه می‌شوند، برخی از لنزها ظریف هستند و برای افزایش رنگ طبیعی عنبیه طراحی شده‌اند، برخی دیگر به طور کامل رنگ چشم‌ها را تغییر می‌دهند.

هنگام خرید لنزهای تماسی رنگی، به عبارات “‌تقویت کننده” و “رنگ مات” توجه کنید. لنزهای رنگی تقویت کننده یا افزایشی دارای رنگ شفافی هستند که رنگ طبیعی چشم‌ها را افزایش می‌دهند. لنزهای رنگی مات غیر شفاف هستند و می‌توانند به طور چشمگیری رنگ چشم‌هارا تغییر دهند. بنابراین اگر می‌خواهید چشم‌های قهوه‌ای خود را به آبی تغییر دهید، لنزهای رنگی مات همان چیزی است که به آن نیاز دارید!

مورد علاقه ما
تولیدکنندگان لنزهای تماسی زیادی وجود دارند که هر کدام از آنها لنزهای تماسی ‌را با درجه اشباع رنگی متفاوتی ارائه می‌دهند. در اینجا چند مورد از لنزهای مورد علاقه ما ذکر شده است:

Freshlook ColorBlends لنزهای تماسی محبوب روزانه است. با ترکیب 3 سایه رنگ در 1 رنگ، Freshlook Colorblends می‌تواند حتی تیره‌ترین چشم‌ها را تغییر دهد. این لنزها را می‌توان تا دو هفته استفاده کرد، به شرطی که هر شب تمیز و نگهداری شوند. رنگ‌های موجود عبارتند از: قهوه‌ای، سبز سنگ‌های قیمتی، خاکستری، سبز، عسلی، فندقی خالص، خاکستری، یاقوت کبود و فیروزه‌ای. همچنین سه رنگ جدید وجود دارد: آمیتیست، آبی و آبی درخشان. Freshlook همچنین لنزهای رنگی را در دسته یکبار مصرف روزانه ارائه می‌دهد. لنزهای یک روزه Freshlook با استفاده از همان 3 رنگ در 1 فناوری، در رنگ‌های آبی، خاکستری، سبز و فندقی خالص موجود هستند. این لنزها را می‌توان به راحتی در پایان هر روز دور انداخت – بنابراین تمیز نمی‌شود!

لنزهای جانسون و جانسون 1 Day Acuvue Define یکی دیگر از برندهای محبوب لنزهای رنگی هستند. 1 Day Acuvue Define با فناوری Lacreon دارای چهار سبک است و هر سبک سطح متفاوتی از اشباع رنگ را از طبیعی ظریف تا بسیار زنده ارائه می‌دهد. اگر زیاد از لنز استفاده نمی‌کنید، یا اغلب در حال حرکت هستید یا هر دو، لنزهای یک روزه انتخاب خوبی برای شما هستند. شما می‌توانید سبک خود را حفظ کنید و نگران تمیز کردن یا نگهداری لنزهای خود نباشید.

لنزهای تماسی Bausch و Lomb’s Naturelle Pureblack نیز یکبار مصرف روزانه هستند. این لنزها در دسته “رنگ تقویت کننده” قرار می‌گیرند. لنزهای Naturelle دارای الگوی رنگی ظریفی هستند که عنبیه را تشدید می‌کند و چشمان شما را بزرگتر نشان می‌دهد. لنزهای Bausch و Lomb نیز از فناوری micro encapsulation بهره می‌برند. بنابراین، چشمان شما هرگز در تماس مستقیم با الگوی رنگ نیستند. این لنزهای Naturelle دارای اپتیک HD هستند تا دید شما را در نور کم بهبود بخشند و در عین حال هاله، تابش خیره کننده و تاری را کاهش دهند.

برندهای محبوب لنزهای رنگی

انتخاب لنزهای رنگی

هیچ قانون سخت و سریعی برای انتخاب رنگ لنزها وجود ندارد. شما می‌توانید لنزهایی را انتخاب کنید که مکمل رنگ طبیعی شما هستند یا می‌توانید ظاهر خود را با رنگ‌های متنوع آزمایش کنید. می‌توانید به دنبال ظاهری شاداب‌تر یا طبیعی‌تر باشید.

کمد شما راهی عالی برای انتخاب بهترین رنگ لنز است. لباس‌های مورد علاقه شما نشانه خوبی در مورد رنگ‌هایی هستند که شما را به بهترین شکل نشان می‌دهند! چشم‌ها پنجره‌ای رو به شخصیت شما هستند. بنابراین از بهترین انتخاب‌های کمد لباس خود برای راهنمایی لنزهای رنگی خود استفاده کنید.

اگر به دنبال ظاهری طبیعی هستید، باید رنگ پوست و رنگ موی خود را نیز در نظر بگیرید. اگر پوستی گرم با ته رنگ زرد یا طلایی دارید، باید از لنزهای رنگ روشن اجتناب کنید. اگر موهای شما بلوند زرد یا قهوه‌ای طلایی است، از لنزهای بسیار رنگی نیز خودداری کنید. در عوض، رنگ‌هایی را انتخاب کنید که مکمل پوست شما هستند، مانند قهوه‌ای روشن، عسلی، فندقی و سبز.

اگر پوست شما رنگ‌های سرد دارد، می‌توانید رنگ‌های روشن‌تر را آزمایش کنید. چه رنگ شما روشن باشد چه تیره، پوست با ته رنگ آبی بیشتر برای رنگ‌های تند مانند آبی یخی، بنفش، فیروزه‌ای و آلویی مناسب است.

به یاد داشته باشید، شما مجبور نیستید پیشنهادات ما را به عنوان قانون در نظر بگیرید. رنگی را انتخاب کنید که شما را خوشحال کند و قلب شما ملودی جدیدی بخواند!

نکاتی برای مراقبت از لنزهای رنگی جدید

لنزهای تماسی رنگی به همان سطح مراقبت و توجه لنزهای معمولی نیاز دارند. اگر لنزهای رنگی شما به جای یکبار مصرف قابل استفاده مجدد هستند، باید آنها را بعد از هر بار استفاده تمیز کنید. به عنوان یک اقدام احتیاطی اضافی، حتماً قبل از هر بار استفاده، لنزهای خود را بشویید.

هنگام تمیز کردن لنزهای تماسی خود باید احتیاط کنید. به یاد داشته باشید، آنها شکننده هستند. برای تمیز کردن لنز، آن را در کف دست خود قرار دهید و کمی محلول لنز را در کف دست خود بریزید. سپس با انگشت اشاره دست مقابل خود به آرامی سطح لنز را با حرکات دایره‌ای مالش دهید. با این کار هرگونه آلودگی یا پروتئین روی لنز از بین می‌رود. لنزهای خود را به مدت یک شب در یک محفظه استریل پر از محلول تمیز کننده لنز تازه نگهداری کنید.

همچنین مهم است که هر روز جعبه لنزهای خود را تمیز کنید. از محلول لنز برای ضد عفونی کردن ظرف خود استفاده کنید. ظرف را با هوای خشک، رو به پایین و درپوش‌ها را در مکانی تمیز و کم رطوبت بگذارید. به این ترتیب، همیشه در پایان هر روز یک ظرف ضدعفونی شده در انتظار شما خواهد بود.

مراقبت از لنزهای رنگی جدید

نکات بیشتر!
اینها اصول اولیه هستند. اکنون در اینجا چند نکته دیگر برای مراقبت از لنزهای رنگی جدید آورده شده است:

  • همیشه قبل از دست زدن به لنزهای رنگی دست‌های خود را بشویید! دست‌های کثیف می‌توانند باکتری‌ها را به لنزها وارد کنند و سپس چشم‌های شما را آلوده کنند. هرگز بهداشت لنزهای تماسی خود را فراموش نکنید!
  • هنگام شستن دست‌ها، فقط از صابون بدون عطر برای پوست‌های حساس استفاده کنید. هر صابونی با عطر یا روغن در آن می‌تواند بر روی دستان شما باقی بماند. این باقی مانده می‌تواند لنزهای شما را آلوده کرده و چشمان شما را تحریک کند.
  • از یک حوله تمیز و بدون پرز برای خشک کردن دستان خود استفاده کنید. چرا تاکید بر بدون پرز؟ هر ذره کوچک پارچه یا کرک می‌تواند بین لنز و چشم شما گیر کند و باعث ناراحتی چشم شود.
  • هرگز لنزهای خود را در آب لوله کشی نگذارید. تکرار می‌کنیم: هرگز لنزهای خود را در آب لوله کشی وارد نکنید. یا هر آبی برای آن موضوع. آب حاوی میکروارگانیسم‌ها و آلاینده‌هایی است که می‌توانند عفونت‌های خطرناک چشمی ایجاد کنند. آب همچنین باعث خشک شدن لنزها و تاب برداشتن آنها می‌شود. فقط از محلول لنز تجویز شده برای تمیز کردن و شستشوی لنزهای خود استفاده کنید.
  • هرگز صورت خود را نشویید، دوش نگیرید یا با لنزهای رنگی خود شنا نکنید. در واقع، زمانی که از لنزهای خود استفاده می‌کنید، از تمام کارهای آبی خودداری کنید. اگر باید با لنزهای خود شنا کنید، از عینک ضد آب نیز استفاده کنید. حتماً بلافاصله پس از هر شنا لنزهای خود را بردارید و تمیز کنید.
  • بعد از گذاشتن لنزهای رنگی آرایش خود را انجام دهید. در پایان هر روز، لنزهای خود را بیرون بیاورید و آنها را تمیز کنید‌‌ .
  • اگر از اسپری مو یا هر محصول دیگری برای مو استفاده می‌کنید، قبل از قرار دادن لنزهای خود از آن استفاده کنید. این محصولات می‌توانند روی لنزهای شما رسوب کنند و چشم شما را در تمام طول روز تحریک کنند.
  • ما می‌دانیم که شما عاشق لنزهای رنگی خود هستید و می‌خواهید همیشه آنها را بپوشید. اما، از لنزهای خود بیش از استفاده نکنید، زیرا ممکن است چشمان شما را تحریک کند.
  • در نهایت مراقب ناخن‌های خود باشید. لبه ناهموار ناخن نه تنها می‌تواند به لنزهای تماسی شما آسیب برساند، بلکه خطر خراشیدگی چشم‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

ایران لنز یکی از مراکز بزرگ فروش انواع لنز در ایران، با داشتن یک تیم مشاوره قوی و قیمت‌های واقعا مناسب، مقصد قابل اعتمادی برای تهیه انواع لنزهای تماسی، طبی، داخل چشمی اصلی و روش‌های مراقبتی چشمی از جمله تعویض انواع لنزهای چشمی و تشخیص انواع بیماری‌های چشم است. شما می‌توانید برای خرید آنلاین لنز به فروشگاه سایت ایران لنز مراجعه کنید و بهترین و مناسب‌ترین آن را انتخاب کنید. اگر برای اولین بار می‌خواهید لنز رنگی را امتحان کنید برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما از طریق واتس اپ، تلگرام، دایرکت و شماره‌های تماس در ارتباط باشید و به صورت رایگان از آن‌ها در خصوص خرید لنز مشاوره بگیرید.
منبع: A guide to wearing coloured contact lenses

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *