مقالات آموزشی

انواع مختلف محلول لنز تماسی

محلول لنز تماسی

لنزها به چشم‌ها کمک می‌کنند تا به طور موقت یا تمام وقت از عینک رها شوند و افرادی که نیاز به اصلاح بینایی دارند بتوانند همچنان سبک زندگی و ظاهر مورد نظر خود را دنبال کنند. اگر چشمان شما به نسخه نیاز دارد، اما نمی‌خواهید از عینک استفاده کنید گزینه‌های متعددی برای لنزهای تماسی وجود دارد و هر فرد می‌تواند بنا به شرایط خود یکی از انواع مدل و محلول لنز تماسی را انتخاب نماید.

تنها کافی است به متخصصان چشم در ایران لنز اجازه دهید به شما کمک کنند تا در انواع لنزها و محلول‌ها جستجو کنید و لنزها و محلول‌هایی را انتخاب کنید که برای بینایی و نیازهای شما مناسب هستند.

دقت داشته باشید که کلیه محصولات از جمله موارد مربوط به لنزهای تماسی و انواع محلول لنز باید ایمن و موثر باشند. معمولاً لنزهای تماسی در داروخانه‌ها، عینک فروشی‌ها و فروشگاه‌های لوازم بهداشتی فروخته می‌شوند و برای تهیه آن‌ها نیازی به نسخه نخواهید داشت. البته باید بدانید که محصولات بدون نسخه مانند هم نیستند و هر کدام شرایط خاص خود را دارند. محصولات تمیز کننده با برندهای متفاوت و متنوعی در بازار برای مصرف کننده‌ها موجود است.

محلول لنز برای شستشوی لنز بسیار ضروری است و معمولا به همراه لنز فروخته می‌شود اما برای رعایت بهداشت و سلامتی بیشتر باید به دنبال بهترین محلول لنز باشیم.

انواع محلول لنز تماسی

هنگام انتخاب لنزهای تماسی و محلول لنز ابتدا باید به نیازهای بینایی و خواسته‌های سبک زندگی خود فکر کنید. در ادامه گزینه‌های مختلف محلول لنز را معرفی می‌کنیم تا بدانید کدام نوع لنز برای شما بهترین است.

سه نوع محلول لنز تماسی وجود دارد که در آزمایش‌های بالینی مؤثر هستند و توسط FDA تأیید شده‌اند: محلول‌های لنز تماسی چند منظوره، سیستم‌های مراقبت مبتنی بر پراکسید هیدروژن و سالین پایه.

محلول لنز تماسی

هنگام انتخاب لنزهای تماسی و محلول لنز ابتدا باید به نیازهای بینایی و خواسته‌های سبک زندگی خود فکر کنید.

محلول لنز تماسی چند منظوره

محلول لنز تماسی چند منظوره در تمیز کردن، شستشو، ضدعفونی کردن و نگهداری لنزهای تماسی موثر است. با محلول‌های چند منظوره، هیچ محصول دیگری برای مراقبت از لنز لازم نیست. این محلول لنز به دلیل ایجاد یک لایه محافظ بر روی لنز مانع از تجمع رسوبات چربی می‌گردد، همچنين از خشك شدن لنزها جلوگیری می‌كند و آنها را تمیز نگه می‌دارد تا برای استفاده بعدی، دچار عفونت و خارش چشم نشوید. محلول‌های نگهداری لنز یکی از فرآورده‌های دارویی هستند و باید دارای خواص پایداری، تاثیر گذاری، استریل و سالم بودن باشند، بنابراین باید چندین فاكتور در فرمولاسیون محلول‌های نگهداری لنز در نظر گرفته شود از جمله از بین بردن میکروارگانیسم‌ها، حذف رسوبات از سطح لنز، عدم عوارض چشمی از جمله اثرات سمی و آلرژیک، افزایش رطوبت سطح لنز، سازگاری با متریال لنز و مواد اشکی.

محلول لنز مبتنی بر پراکسید هیدروژن

محلول‌های مبتنی بر پراکسید هیدروژن (HPB) نیز در ضدعفونی کردن لنزهای تماسی موثر هستند. با این حال محلول‌های HPB، به چند مرحله اضافی نیاز دارند.

لنزهای تماسی باید ابتدا با محلول تمیز کننده سورفکتانت جداگانه تمیز شوند. سپس، لنزهای تماسی باید قبل از فرآیند ضدعفونی با محلول سالین استریل شسته شوند.

در واقع باید کاملاً ضد عفونی کننده را با “خنثی کننده” دنبال کنید. این محلول خنثی کننده در حقیقت پراکسید را به آب و اکسیژن تبدیل می‌کند و باعث می‌شود لنزها در چشم شما بی‌خطر باشد.

محلول‌های لنز تماسی با پراکسید هیدروژن نیاز به رسیدگی ویژه‌ای دارند و در صورت استفاده از محلول حاوی پراکسید هیدروژن، پیروی از دستورالعمل‌ها و توجه به هشدارهای محصول از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

هنگامی که از پراکسید هیدروژن در محلول‌های لنز تماسی خاص استفاده می‌شود، با شکستن و از بین بردن مواد آلوده موجود در لنزها، پروتئین‌ها و چربی‌های گیر افتاده و جمع شده در آن‌ها به تمیز کردن و ضد عفونی کردن لنزهای تماسی کمک بسیار زیادی می‌کند. دقت داشته باشید که محلول‌های پر اکسید هیدروژن فاقد مواد نگهدارنده هستند و این مزیت را برای افراد مبتلا به مواد حساسیت‌زا ایجاد می‌کند که بدون مشکل بتوانند از آن استفاده نمایند.

محلول لنز تماسی چند منظوره

محلول لنز تماسی چند منظوره در تمیز کردن، شستشو، ضدعفونی کردن و نگهداری لنزهای تماسی موثر است.

سالین‌های پایه

از سالین‌ها می‌توان جهت شستشوی لنزها قبل از قرار دادن در چشم استفاده کرد. ویژگی سالین طبیعی‌تر بودن آن است. این نوع مایع لنز بسیار شبیه به اشک چشم بوده و می‌تواند از واکنش چشم به مواد شیمیایی موجود در محلول‌های معمولی دیگر جلوگیری کند.

سفارش آنلاین لنز در مقابل مراجعه به چشم پزشک

اگر به لنزهای تماسی بیشتری نیاز دارید یا نسخه جدیدی می‌خواهید، احتمالاً به دنبال سفارش آنلاین یا دریافت نسخه لنز به صورت مجازی هستید.

اکثر وب‌سایت‌هایی که لنزهای تماسی می‌فروشند، از شما می‌خواهند قبل از خرید لنز یا اجازه سفارش بیشتر، نسخه بینایی خود را به‌صورت آنلاین برایشان بفرستید.

اگرچه ممکن است این مسیر قانونی و راحت به نظر برسد، اما هنگام خرید باید نکات مهمی را بدانید و موارد بسیاری را در نظر بگیرید.

شما می‌توانید برای خرید آنلاین لنز و انواع محلول لنز به فروشگاه سایت ایران لنز مراجعه کنید و بر اساس توضیحات ارائه شده بهترین و مناسب‌ترین آن را انتخاب کنید. اگر برای اولین بار می‌خواهید محلول لنز خریداری کنید برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما از طریق واتس اپ، تلگرام، دایرکت و شماره‌های تماس در ارتباط باشید و به صورت رایگان از آن‌ها در خصوص خرید خود مشاوره بگیرید.

از پزشک خود بپرسید کدام محلول لنز تماسی برای شما بهترین هستند؟

بهترین راهنما برای انتخاب لنزهای تماسی و محلول لنز تماسی چشم پزشک یا اپتومتریست است، این افراد از طریق معاینه چشم، سلامت و بینایی شما را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهند و لنزها و محلولی را پیشنهاد می‌کنند که با نیازهای بینایی شما مطابقت دارد.

اگر احساس می‌کنید که نیاز به نسخه جدیدی دارید یا از لنزهای تماسی فعلی خود راضی نیستید، قبل از تعویض لنز یا سیستم مراقبت با پزشک خود صحبت کنید.

در ایران لنز ما زمان می‌گذاریم تا مطمئن شویم که چشم‌های شما کاملاً با یک جفت لنز مناسب مطابقت دارد. متخصصان چشم در ایران لنز معاینه چشم را سریع، آسان و بدون درد انجام می‌دهند و شما می‌توانید در کمترین زمان در مسیر رسیدن به دید بهتر و چشمان راحت‌تر باشید.

منبع: contact lenses

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *