مقالات آموزشی

انواع مختلف لنز ایر اپتیکس Airoptix

لنز ایر اپتیکس Air optix

لنز ایر اپتیکس Air optix محصول شرکت Alcon بوده که به دلیل راحتی در استفاده، نفوذ پذیری بالای اکسیژن و استفاده از فناوری هیدروژل سیلیکون شناخته شده است. لنزهای تماسی Air optix همچنین دارای یک لایه محافظ فوق العاده نازک جهت جلوگیری از نفوذ میکروب‌ها و گرد و غبار هستند.
لنزهای تولیدی این برند با یک لایه محافظتی اضافه از رطوبت، هیدراته می‌شوند و از خشکی چشم جلوگیری می‌کنند. لنزهای Air optix یک لنز ویژه برای افرادی تولید کرده است که چشم‌های خشک دارند و Air optix Hydraglyde نام دارد.

انواع مختلف لنز ایر اپتیکس Air optix و ویژگی‌های کاربردی هر لنز

۱- لنز Air optix plus Hydraglyde

لنزهای plus Hydraglyde تولیدی برند Air optix شرکت Alcon آرامش و راحتی بیشتری را به لطف ویژگی فناوری smart shield ،Hydraglyde moisture matrix برای مدت طولانی و یک ماهه ایجاد می‌کنند.

ویژگی فناوری smart shield همچنین به دلیل ایجاد یک لایه محافظتی نازک روی سطح لنز، به حفظ رطوبت سطح و جمع آوری رسوبات و جلوگیری از نفوذ آب کمک بسیاری می‌کند.

توصیه های مراقبتی از لنز
برای تمیز کردن این لنزها توصیه شده است که از محلول ضدعفونی کننده چند منظوره opti-free pure moist یا محلول تمیز کننده و ضد عفونی کننده clear care plus استفاده شود.

اطلاعات مهم درباره کاربرد لنزهای تماسی Air optix plus Hydraglyde (lotrafilcon B) با اهداف درمانی:
برای استفاده روزانه یا استفاده طولانی مدت تا ۶ شب و روز جهت درمان نزدیک بینی و دوربینی و مشکلات جدی چشمی از جمله زخم قرنیه استفاده می‌شود. در استفاده طولانی مدت، بیش از این زمان در موارد نادری از دست دادن بینایی رخ می‌دهد و یا عوارض جانبی دیگری از جمله ناراحتی چشمی یا سوزش خفیف اتفاق می‌افتد. بنابراین طبق توصیه پزشک اپتومتریست زمان استفاده از لنز را کوتاه کنید و به موقع این لنز را از چشم خارج سازید.

جزئیات پک محصول:

  • حاوی لنزهای سیلیکون هیدروژل با مدت زمان تعویض ماهیانه
  • ۶ لنز در محلول سالین بافر
  • ساخته شده از ۶۷٪ پلیمر لوترافیلکن B
  • ۳۳٪ محتوای آب

لنز ایر اپتیکس Air optix
۲- لنز ایر اپتیکس Air optix روزانه و شبانه

لنزهای تماسی شب و روز Air optix (aqua) برای کاربرانی مناسب است که تا مدت‌های طولانی از تجهیزات الکترونیکی استفاده می‌کنند. این لنز انعطاف پذیری بالایی داشته و بهترین مارک توصیه شده توسط پزشکان برای خوابیدن با لنز است.

این لنزها برای استفاده روزانه و طولانی مدت حتی در هنگام خواب مناسب هستند. آن‌ها همچنین اجازه می‌دهند اکسیژن بیشتری نسبت به هر لنز تماسی نرم دیگری به داخل چشم نفوذ کند و تایید شده FDA هستند.

اطلاعات مهم کاربردی لنز تماسی Air optix Night/Day Aqua (totrifilcon A)

این لنز برای استفاده روزانه و اصلاح بینایی (فقط در حالت بیداری) مناسب است. همچنین در استفاده طولانی مدت (در حالت خواب و بیداری) تا ۳۰ شب تایید شده هستند. البته همه افراد نمی‌توانند تا ۳۰ شب و برای استفاده طولانی مدت از این لنز استفاده کنند، اما تقریباً ۸۰٪ افرادی که از لنز برای مدت طولانی استفاده می‌کنند با این لنز مشکلی نداشته‌اند.

موارد منع مصرف از لنز:
در موارد زیر به هیچ عنوان نباید از لنزهای تماسی استفاده کرد: عفونت و التهاب چشم، قرمزی و تورم، بیماری‌های چشمی فعال و پر عارضه، آسیب چشم یا خشکی چشم و برخی شرایط آلرژیک ناشی از استفاده از داروها.
اطلاعات مهم: این لنزها باید حتما هر ماه تعویض شوند. اگر قبل از این مدت از چشم خارج شوند باید قبل از استفاده مجدد تمیز و ضدعفونی شوند.

3- لنزهای تماسی رنگی Air optix

لنزهای رنگی Air optix colors با ۱۲ طیف رنگی مختلف برای انتخاب، به کاربران این امکان را می‌دهد که هر رنگ چشمی را برای تغییر ظاهری و زیبایی چشم‌های خود انتخاب کنند. لنزهای رنگی ماهانه را می‌توان با یا بدون ویژگی اصلاح بینایی پوشید. علاوه‌براین، فناوری smart shield به کار گرفته شده در این لنز کمک می‌کند تا لنزها از رسوبات سطحی تحریک‌کننده چشم پاک شوند.

لنزهای تماسی رنگی Air optix برای استفاده روزانه با هدف اصلاح مشکل دوربینی و نزدیک بینی نیز کاربرد دارند. این لنزها حتی اگر با هدف زیبایی نیز انتخاب شوند، فقط باید تحت نظارت و هدایت چشم پزشک تجویز و استفاده شوند.

جزئیات پک محصول:

  • حاوی لنزهای تماسی رنگ یکبار مصرف ماهانه ۲ و ۶ پک موجود
  • ۶ لنز رنگی غوطه‌ور در محلول نمکی
  • ساخته شده از ۶۷٪ پلیمر لوترافیلکن B
  • ۳۳٪ محتوای آب

لنز تماسی Air optix Hydraglyde

۴- لنز تماسی Air optix Hydraglyde مناسب برای آستیگماتیسم

لنزهای تماسی ماهانه مناسب آستیگماتیسم با فناوری‌های شگفت انگیز زیر برای حفظ سلامت چشم و شفافیت دید شما تولید شده‌اند:

  • ویژگی Hydraglyde moisture matrix لنز، رطوبت سطح را برای احساس راحتی در تمام طول روز حفظ می‌کند.
  • ویژگی smart shield درآن یک لایه نازک محافظتی روی لنز ایجاد کرده که از تجمع رسوبات روی سطح لنز جلوگیری می‌کند.
  • ویژگی precision balance 8/4 لنز به نگهداشتن اشیا به صورت ثابت در دید مخاطب کمک می‌کند تا از تاری دید جلوگیری کند.

جزئیات پک محصول:

  • حاوی لنز تماسی نرم یکبار مصرف ماهانه
  • ۶ لنز تماسی رنگی و نرم استریل مناسب آستیگماتیسم در محلول سالین بافر
  • ساخته شده از ۶۷٪ ماده پلیمری لوترا فیلکن B
  • ۳۳٪ محتوای آب

۵- لنز ایر اپتیکس Air optix aqua

لنزهای تماسی Air optix aqua برای حس رطوبت و راحتی چشم شما ساخته شده‌اند این لنز به طور باور نکردنی قابل تنفس است و اجازه می‌دهد تا ۵ برابر اکسیژن بیشتر از سایر لنزها از آن عبور کند.

Air optix aqua نه تنها برای تنفس لنز و رطوبت، بلکه با ویژگی فناوری tricomfort خود به مقاومت در برابر رسوبات و حفظ راحتی پوشیدن این لنز تا یک ماه کمک می‌کند.

برای افرادی که با لنزهای دیگر مشکل دارند یا چشم‌های حساسی دارند لنز Air optix aqua گزینه ایده آلی است.

ویژگی پک محصول:

  • هر پک دارای یک فلز سیلیکون هایدروژل با امکان تعویض ماهیانه
  • ساخته شده از ۶۷٪ ماده پلیمری لوترافیلکن B
  • ۳۳٪ محتوای آب

لنز ایر اپتیکس Air optix
6- لنز ایر اپتیکس Air optix Multifocal چندکانونی

لنزهای تماسی ماهیانه یکبار مصرف چند کانونی ساخته شده از سیلیکون هیدروژل بوده و برای دید واضح‌تر و شفاف در تمامی فواصل با مشخصات دقیق طراحی شده‌اند.

از این لنز برای بیمارانی استفاده میشود که:

  • پیر چشمی در حال ظهور یا تثبیت شده دارند یا به دنبال لنزی هستند که بتوانند فواصل دور یا نزدیک را واضح‌تر ببینند.
  • به دنبال لنزی مقرون به صرفه و تمام وقت هستند.
  • تجربه دید دوتایی در تمامی فواصل را داشته‌اند.

این لنز با ویژگی smart shield خود مقاومت در برابر رطوبت و چربی بالایی داشته که راحتی استفاده از آن را تضمین می‌کند. همچنین طراحی دو طرفه سطح کروی کیفیت تصویر را در این لنز افزایش داده و تناسب را تسهیل می‌کند. تجربه موفقیت آمیز ۹۶٪ لنز، آن را به گزینه لنز تماسی درمانی ایده‌آل تبدیل نموده است.

آیا می‌توان با لنز ایر اپتیکس Air optix حمام رفت؟

اپتومتریست‌ها به شدت توصیه می‌کنند که در هنگام استحمام حتماً لنزهای تماسی خود را از روی چشم بردارید زیرا خطر ابتلا به عفونت چشمی بسیار جدی است. آب لوله کشی حاوی انواع میکروب‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها است که معمولا آسیبی به ما نمی‌رسانند با این حال اما حاوی آکانتامبا می‌باشد. آکانتامبا موجودی است که در منابع طبیعی آب، دریاچه، رودخانه‌ها و آب لوله کشی زندگی می‌کند. اگر در حین استفاده از لنز تماسی وارد چشم شود در معرض خطر ابتلا به بیماری کراتیت آکانتامبا خواهید بود.

کراتیت آکانتامبا عامل عفونت‌های خطرناک چشمی است که بسیار نادر اما جدی بوده و بیماری سخت و بسیار دردناکی را ایجاد می‌کند که درمان دشواری دارد. جهت جلوگیری از ابتلا به به این عفونت و باکتری‌های دیگر لنز چشمی خود را با آب نشوید و یا با لنز حمام نکنید.

ایران لنز یکی از مراکز بزرگ فروش انواع لنز در ایران، با داشتن یک تیم مشاوره قوی و قیمت‌های واقعا مناسب، مقصد قابل اعتمادی برای تهیه انواع لنزهای تماسی، طبی، داخل چشمی اصلی و روش‌های مراقبتی چشمی از جمله تعویض انواع لنزهای چشمی و تشخیص انواع بیماری‌های چشم است. شما می‌توانید برای خرید آنلاین لنز به فروشگاه سایت ایران لنز مراجعه کنید و بهترین و مناسب‌ترین آن را انتخاب کنید. اگر برای اولین بار می‌خواهید لنز رنگی را امتحان کنید برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما از طریق واتس اپ، تلگرام، دایرکت و شماره‌های تماس در ارتباط باشید و به صورت رایگان از آن‌ها در خصوص خرید لنز مشاوره بگیرید.

منبع: contact lenses air optix

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *