مقالات آموزشی

۱۰ مدل از بهترین لنز مینی اسکلرال

بهترین لنز مینی اسکلرال

وقتی نوبت به خرید لنز تماسی مینی اسکلرال می‌رسد اغلب در انتخاب بهترین لنز سردرگم می‌شویم. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که بهترین محصول را برای نیازهای روزانه و طبی خود انتخاب می‌کنید این راهنمای انتخاب لنز مینی اسکلرال را تا پایان بخوانید. ما می‌دانیم که انتخاب لنز مناسب در میان تعدد انتخاب در بازار لنزها می‌تواند گیج کننده باشد اما با تخصصی که داریم انتخاب را برای شما آسان می‌سازیم. ما در این مقاله نیازها و خواسته‌های طیف وسیعی از اقشار و مصرف کنندگان لنز را در نظر گرفته‌ایم تا راهنمای کاملی برای انتخاب محصول مناسب به شما ارائه دهیم و بدون نگرانی خرید کنید.

بررسی بهترین لنز مینی اسکلرال

لنز مینی اسکلرال هیبریدی S5mini

ویژگی‌ها:

  • قرارگیری بدون نیاز به تماس لنز با دست‌ها: با خرید این لنز شما با کمک یک دستگاه لنز گذار لنزها را می‌پوشید و دست‌ها در کنار پلک و تنها برای باز نگه داشتن کامل چشم و آماده سازی آن برای ورود لنز در کنار صورت قرار
    می‌گیرند.
  • شما با دستان تان کمک می‌کنید تا پلک خود را باز نگه دارید که به مقابله با رفلکس پلک زدن طبیعی انسان کمک می‌کند. همچنین به کاهش ریختن محلول لنز مینی اسکلرال نیز کمک می‌کند و احتمال گیر افتادن حباب‌های هوا در زیر لنز را کاهش می‌دهد.
  • منبع نور LED دستگاه لنز گذار مینی اسکلرال: دستگاه همراه لنز با منبع چراغ نور LED که دارد، کمک می‌کند تا شما به راحتی چشم خود را با مرکز لنز در حین جاگذاری لنز هماهنگ کنید.
  • این لنز برای قرارگیری روی چشم در حالت نشسته نیز بهینه شده است.

بهترین لنز مینی اسکلرال

لنز تماسی مینی اسکلرال KiSeer

به همراه ۴ پک پلاستیکی لنز: لنز مسافرتی بوده به همراه ابزار لنز گذار، آینه و…
ویژگی‌ها:

  • جنس عالی و باکیفیت: قاب‌های نگهدارنده لنزهای تماسی اسکلرال از پلاستیک محکم و بادوام ساخته شده‌اند که از لنزهای تماسی شما در برابر آسیب محافظت می‌کنند.
  • حمل آسان: اندازه جعبه لنز مینی اسکلرال مسافرتی 2.7*2.7*7/. اینچی، کوچک، سبک و کم جا بوده که به راحتی می‌توانید آن را در جیب، کیف، کوله پشتی و ماشین خود قرار دهید.
  • دارای ابزار فراوان: هر جعبه و پک لنز اسکلرال مسافرتی حاوی ۱ محفظه لنز تماسی، ۱ عدد بطری محلول تمیز کننده مخصوص،۱ عدد موچین و ۱ ابزار مخصوص لنز است و شما نیازی به خرید ابزار اضافی دیگری ندارید.
  • آینه روی پک: هر جعبه لنز تماسی اسکلرال یک آینه روی درب دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا به سرعت لنزهای تماسی‌تان را روی چشم گذاشته یا بردارید.
  • عرضه یک ساله: هر پک مسافرتی لنز تماسی ۴ بسته سفید، سیاه، صورتی و آبی حاوی یک جفت لنز است که نیاز سالانه شما را به لنزهای مینی اسکلرال و اسکلرال تامین می‌کند.

بازار جهانی به وسیله لنزهای اسکلرال و مینی اسکلرال با حضور بازیگران کلیدی در این عرصه رونق گرفته است. تعداد زیادی از تولید کنندگان سهم عمده‌ای در مناطق حوزه فعالیت خود دارند بازیگران اصلی فعال در بازار جهانی تولید لنزهای چشمی عبارتند از:

  • گروه اپتیکی ABB
  • بوش اند لومب
  • گروه تولیدی visionary optic
  • گروه تولیدی Essilor
  • Coopervision
  • Booston sight
  • Acculens
  • Synerg eyes
  • Tru-form

۱- گروه اپتیک ABB لنز اسکلرال و مینی اسکلرال

لنز مینی اسکلرال ABB یک لنز اروپایی و نسل دوم لنزهای اسکلرال jupiter است که به طور منحصربه‌فردی طراحی شده است. این لنز قادر بوده با موفقیت بسیار بر روی طیف گسترده‌ای از قرنیه و صلبیه با هندسه‌های مختلف قرار بگیرد و در عین حال تناسب و راحتی خوبی داشته باشد. ۳ پیشرفت اصلی با پوشیدن لنزهای مینی اسکلرال ABB حاصل می‌شود که شامل موارد زیر است:

  1. ناحیه اپتیکی بزرگ‌تر: عمق کلی لنز ساژیتال را افزایش می‌دهد که باعث پاکسازی بیشتر قرنیه می‌شود.
  2. جاده‌ای موفق بر روی قرنیه پرو لایت: منحنی معکوس میانی لنز مینی اسکلرال ABB مجموعه مناسبی از لنز بوده که هر دو قرنیه پرولایت و منفذدار را با موفقیت می‌پوشاند.
  3. لنزهای اسکلرال و مینی اسکلرال ABB با ارائه یک تناسب راحتی و دید بهینه برای مدیریت موفق طیف وسیعی از شرایط نامنظم قرنیه و بیماری‌های سطح چشم طراحی شده است و در دو طرح اصلی Jupiter scleral لنز ۱۵ میلی‌متری (مینی اسکلرال) و قطر ۱۸ میلی‌متری موجود است.

لنز تماسی مینی اسکلرال KiSeer
۲- بوش اند لومب

از آنجایی که شرکت Bausch and Lomb یک شرکت پیشرو جهانی در زمینه سلامت چشم است اعلام کرده است که با عرضه مجموعه جدید ۲۸ لنزی لنزهای اسکلرال و مینی اسکلرال zenlens DX ابزاری ارزشمند برای اصلاح مشکلات بینایی، بی‌نظمی قرنیه مانند قوز قرنیه، مشکلات پس از پیوند قرنیه، آسیب‌های تروماتیک و جراحی انکساری قرنیه هستند. قطر لنزهای مینی اسکلرال بوش اند لومب۱۶ میلی‌متر و ۱۷میلی‌متری بوده، همچنین Zenlens با فناوری مبتکرانه smart curve رسیدگی به مسائل پیچیده قرنیه و امکان اصلاح پارامترهای خاص برای ایجاد لنز سفارشی با تناسب عالی را فراهم می‌کند.

۳- گروه تولیدی visionary optic

لنزهای مینی اسکلرال برند visinary optic با نام تجاری Jupiter mini scleral lens در سال ۲۰۰۱ توسط دکتر رابرت بریس طراحی شد و قطر آنها از ۱۵ تا بیش از ۱۸ میلی‌متر متغیر بود اما هم اکنون مشتریان با استفاده آسان از طراحی پیشرفته‌تر این محصول در قالب نوع Europa scleral که لنز انتخابی اکثریت قاطع استفاده کنندگان هستند احساس راحتی بیشتری دارند.

ویژگی محصول:

  • این لنز در قطرهای ۱۵_۱۵.۶_۱۸.۲ میلی‌متری موجود است.
  • گارانتی ۹۰ روزه تعویض دارد.
  • طراحی بهبود یافته‌ای در نسخه Europa scleral یافته است.

۴- گروه تولیدی Essilors

لنز مینی اسکلرال Jupiter Essilors بهترین لنز مینی اسکلرال بوده و برای بیمارانی مناسب است که به دلیل ناهنجاری قرنیه نیاز به استفاده از لنز اسکلرال دارند. این لنزها اثبات شده‌اند که تقریباً برای هر چشمی مناسب هستند و با اپتیک کروی، راحتی استثنایی را به بیماران می‌بخشند. لنز مینی اسکلرال prolook یکی دیگر از لنز های تولید شده در گروه تولیدی Essilors است و برای بیمارانی تدارک دیده شده است که نیاز آن‌ها بیش از توانایی لنزهای قرنیه است. خمش کنترل شده منحصر به فرد، سفارشی شده با نیازهای بصری بیماران مختلف، ترکیب شعاع‌ها در منحنی‌های فرود برای حداکثر تبادل پارگی، ضخامت لنز مرکزی قابل تنظیم همگی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد لنزهای این برند است.

لنز مینی اسکلرال perimeter

این لنز برای بیمارانی متناسب سازی شده است که نیاز آن‌ها بیش از توانایی لنزهای قرنیه است و به دنبال لنزهای مینی اسکلرال با قابلیت‌های ویژه بیشتری هستند، همچنین برای قرنیه‌های متقارنی استفاده می‌شود که نیاز به قرارگیری در مرکز کامل عدسی دارند، قرنیه‌های مشکل‌دار و یا حتی چشم‌های بدون مشکلی که خواهان راحتی و نرمی یک لنز ویژه هستند.

لنزمینی اسکلرال Booston sight
۵- لنز مینی اسکلرال coopervision

لنز senso mini scleral راه حل مناسب برای قرنیه‌های نامنظم (متوسط تا شدید)ا رائه می‌دهد. این لنز روی صلبیه چشم قرار می‌گیرد و قرنیه را پر می‌کند و در بستری از مایع محافظت می‌کند و برای افرادی ایده‌آل است که قرنیه‌های با نامنظمی متوسط تا شدید دارند. هنگامی که قرنیه تغییر شکل یافته و آسیب دیده، لنزتماسی سنتی و عینک قادر به بهبود بینایی نبوده اما لنزهای Senso با عدسی صلبیه بزرگ‌تر روی قرنیه قرار می‌گیرند و سفیدی چشم را می‌پوشانند و قرنیه را در بستری از رطوبت محافظت می‌کنند و راحتی عالی و دید مطلوبی را فراهم می‌کنند.

۶- لنزمینی اسکلرال Booston sight

این لنز محصول ایالات متحده آمریکا است. لنزهای سخت مینی اسکلرا از برند booston sight برای درمان کراکو تونوس قرنیه کاربرد ویژه‌ای دارد.

ویژگی‌های لنز:

  • افزایش دید و ارائه دیدی شفاف‌تر
  • لنز با قابلیت نفوذ گاز
  • ساخته شده با پلیمر هگزا فوکون A
  • با امکان فراهم نمودن رطوبت کافی در چشم‌ها
  • خاصیت اکسیژن رسانی بالا

۷- لنز مینی اسکلرال Acculens

لنزهای مینی اسکلرال Easyfit برند Acuu lens مناسب برای درمان بیماری‌های قوز قرنیه، Rk پس از کراتوتومی رادیال، دژنراسیون حاشیه‌ای، پس از لیزیک اکتازی ترومای قرنیه، پس از پیوند قرنیه و خشکی شدید چشم بسیار موثراست. کوچکترین لنزهای مینی اسکلرال بوده که تمام قسمت رنگی چشم را می‌پوشانند و مقدار کمی را روی قسمت سفید چشم گسترش می‌دهند. برای قرنیه‌هایی که نامنظم شده‌اند لنزهای اسکلرال گاهی می‌توانند از سایر انواع لنزهای تماسی بهتر عمل کنند این لنزها همچنین سطح جدیدی را برای سیستم نوری فراهم می‌کنند که دید عالی را ایجاد می‌کند.

لنزمینی اسکلرال Booston sight
۸- لنز مینی اسکلرال synerg eyes Vs

لنز synerg eyes Vs یک لنز اسکلرال ابتکاری با محیط متمایز و دومماسی است که برای تطابق با طیف وسیعی از شرایط قرنی نامتقارن آسیب دیده شدید طراحی شده است. عدسی به طور کامل قرنیه و لیمبوس را روی صلبیه فرود می‌آورد. اطراف توریک لنز ممکن است در هر دو طرف (دونیم) صاف و شیب‌دار، دقیقاً فیکس و کنترل شود و به سهولت این پایداری با لنز هماهنگ شود.

طراحی لنز:

  • لنز اسکلرال و مینی اسکلرال synerg eyes عدسی و کل قرنیه و لیمبوس را خم می‌کند و روی صلبیه قرار می‌گیرد.
  • هدف از لنزهای اسکلرال یا مینی اسکلرال با اتصال مماس کاهش فشار لنز روی چشم، دستیابی به تحمل بیشتر جسم خارجی روی چشم و طولانی‌تر کردن مدت زمان استفاده روزانه از لنز است.
  • فشار عدسی را به طور مساوی روی صلبیه توزیع می‌کند و تناسب عدسی صلبیه را بهبود می‌بخشد.
  • متأسفانه هم اکنون لنزهای تولیدی این برند تنها در ایالات متحده آمریکا موجود است.

۹- لنز مینی اسکلرال Tru-form

لنز Tru-form بهترین لنز مینی اسکلرال است که برای درمان طرح نامنظم قرنیه برای نصب روی قوز قرنیه و به صورت تخصصی استفاده می‌شود. دارای محدوده قطر ۱۶ تا ۲۰ میلی‌متر است که لنز true-form scleral طراحی استاندارد ۱۸ میلی‌متری دارد.

نامزدهای دریافت لنز:
۱- بیماران پس از جراحی عیوب انکساری
۲- بیماران مبتلا به کراتو گلوبوس، سندروم استیو جانسون و pmd یا بیماری سطح چشم، پس از ضربه و یا زمانی که لنزهای قرنیه در مرکز قرار نمی‌گیرند.

ایران لنز یکی از مراکز بزرگ فروش انواع لنز در ایران، با داشتن یک تیم مشاوره قوی و قیمت‌های واقعا مناسب، مقصد قابل اعتمادی برای تهیه انواع لنزهای تماسی، طبی، داخل چشمی اصلی و روش‌های مراقبتی چشمی از جمله تعویض انواع لنزهای چشمی و تشخیص انواع بیماری‌های چشم است. شما می‌توانید برای خرید آنلاین لنز به فروشگاه سایت ایران لنز مراجعه کنید و بهترین و مناسب‌ترین آن را انتخاب کنید. اگر برای اولین بار می‌خواهید لنز رنگی را امتحان کنید برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما از طریق واتس اپ، تلگرام، دایرکت و شماره‌های تماس در ارتباط باشید و به صورت رایگان از آن‌ها در خصوص خرید لنز مشاوره بگیرید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *