مقالات آموزشی

لنز بلک پوپیل چیست و برای چه افرادی استفاده می‌شود؟

لنز بلک پوپیل

لنز بلک پوپیل نوعی لنز تماسی پروتزی مصنوعی است که نیاز عملکردی‌ (پزشکی) و زیبایی را برای چشم‌های ‌آسیب دیده، سفید و کدر شده برآورده می‌سازد. این لنز برخلاف لنزهای تماسی دیگر که مردمک روشن دارند و ما آن را می‌شناسیم، دارای مردمک تیره (بلک) یا مات هستند.

عنبیه لنز بلک پوپیل می‌تواند شفاف یا رنگی باشد و برای زیبا سازی ظاهر چشم افراد نابینا یا پوشاندن لک یا کدری قرنیه در مبتلایان به بیماری‌های مادرزادی چشمی و همچنین افرادی استفاده شود که مردمک چشم آن‌ها آسیب دیده و بد فرم شده است.

لنزهای بلک پوپیل طوری طراحی شده‌اند که با کاهش شدت نور و بازتاب نور باعث طبیعی به نظر رسیدن هرچه بیشتر چشم‌ها شوند و به طور کلی برای جلوگیری از رسیدن نور اضافی به پشت چشم‌ها، افزایش راحتی و کاهش تابش نور خیره کننده به چشم طراحی شده‌اند.

لنز بلک پوپیل
کاربرد لنز بلک پوپیل:

از لنزهای بلک پوپیل با دو هدف متفاوت استفاده می‌شود:
۱- اهداف زیبایی: افراد به دنبال تغییر رنگ ظاهری چشم‌ها و ایجاد تنوع روزانه،‌ از لنزهای بلک پوپیل رنگی با هدف زیبایی استفاده می‌کنند.
۲- اهداف پزشکی: این دسته از افراد کسانی هستند که به دلایل مختلفی شکل طبیعی عنبیه چشمشان تغییر کرده و یا به نوعی بیماری چشمی مبتلا هستند که پزشک برایشان لنز بلک پوپیل را توصیه کرده است.

لنز بلک پوپیل در چه بیمارانی استفاده می‌شود؟

  • افرادنابینا: افراد نابینا با مردمک سفید می‌توانند به جای عینک‌های آفتابی از لنز بلک پوپیل یا مردمک مشکی استفاده کنند و چهره طبیعی داشته باشند.
  • افراد با مشکل ظاهری در یک یا هر دو چشم: لنزهای بلک پوپیل همچنین در بهبود ظاهر افرادی استفاده می‌شود که یک یا هر دو چشم آن‌ها مشکل طبیعی و ظاهری مردمک دارند و یا مردمک خود را از دست داده‌اند.
  • بیماران مبتلا به فتو فوبیا یا بیماری عدم تحمل نور بسیار
  • افراد با بیماری آنیریدیا یا فقدان عنبیه
  • بیماران مبتلا به کلوبومای عنبیه: این افراد دارای حفره‌های چشمی در عنبیه، شبکیه یا دیسک بینایی هستند.
  • بیماران مبتلا به آلیبیسیم چشمی یا زال چشمی (کاهش رنگدانه عنبیه چشم)
  • بیماران با بیماری کلوما (لکه‌های سفید روی قرنیه)
  • بیماران مبتلا به کلوکوریا (عارضه مردمک سفید یا مردمک چشم گربه‌ای) (مردمک گشاد شده)
  • افراد مبتلا به دوبینی
  • بیماران مبتلا به میکروقرنیه
  • بیماران دارای آتروفی عنبیه

لنز بلک پوپیل

لنز بلک پوپیل

لنز بلک پوپیل

 

انواع لنز بلک پوپیل مصنوعی:

اغلب آزمایشگاه‌های تولید لنز تماسی پروتزی، ۳ نوع کلی لنز بلک پوپیل را تولید می‌کنند:

  • لنزهای بلک پوپیل رنگی و شفاف که در آن رنگی همگن در سراسر شابلون عنبیه روی لنز وجود دارد.
  • لنزهای رنگ شده با دست که رنگ عنبیه و قطر آن‌ها کاملاً سفارشی تولید می‌شوند.
  • لنزهای چاپ شده کامپیوتری که رنگ آن‌ها از قبل تعیین شده است و دارای پشتی عنبیه شفاف هستند و دو نوع مردمک باز و مردمک سیاه دارند.

نحوه استفاده و نگهداری از لنز بلک پوپیل:

طریقه استفاده از این لنزها و گذاشتن و برداشتن آن از روی چشم، مانند لنزهای نرم دیگر است با این تفاوت که این لنزها هرگز نباید با آب تمیز شوند و یا در آب نگهداری شوند.

قبل از تماس لنز با دست، دستان خود را به خوبی با آب و مواد ضدعفونی کننده بشویید و با یک دستمال بدون پرز خشک کنید.

پس از خارج کردن لنزها از روی چشم، آن‌ها را هر شب قبل از خواب با یک محلول لنز مخصوص بشویید و در مایع ضدعفونی کننده مناسب لنز و در یخچال نگهداری کنید.

انواع لنز بلک پوپیل

ایران لنز یکی از مراکز بزرگ فروش انواع لنز در ایران، با داشتن یک تیم مشاوره قوی و قیمت‌های واقعا مناسب، مقصد قابل اعتمادی برای تهیه انواع لنزهای تماسی، طبی، داخل چشمی اصلی و روش‌های مراقبتی چشمی از جمله تعویض انواع لنزهای چشمی و تشخیص انواع بیماری‌های چشم است. شما می‌توانید برای خرید آنلاین لنز به فروشگاه ایران لنز مراجعه کنید و بهترین و مناسب‌ترین آن را انتخاب کنید. اگر برای اولین بار می‌خواهید لنز رنگی را امتحان کنید برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما از طریق واتس اپ، تلگرام، دایرکت و شماره‌های تماس در ارتباط باشید و به صورت رایگان از آن‌ها در خصوص خرید لنز مشاوره بگیرید.

منابع: black pupil، black pupil contact lenses

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *