مقالات آموزشی

قرص لنز چیست و چه کاربردی در شستشوی لنز دارد؟

قرص لنز چیست و چه کاربردی در شستشوی لنز دارد؟

قرص لنز قرصی است که برای شستشوی لنزها از آن استفاده می‌شود. این محصول پاک کننده عمیق لنزهای طبی و رنگی بوده که جهت زدودن رسوبات و میکروب‌های سطح لنز کاربرد دارد.

قرص پاک کننده، به طور ویژه‌ای فرمول شده تا اشک را به آرامی از سطح چشم به سمت لنزهای تماسی چشمی بکشد و یک بالشتکی از رطوبت، بین لنز و چشم ایجاد کند. از نظر علمی نیز ثابت شده است که این قرص می‌تواند با میکروب‌های چشمی مبارزه کند و رسوبات و لایه‌های پروتئینی ایجاد شده روی لنز را (که یک عامل تحریک کننده به حساب می‌آیند) از بین ببرد.

ویژگی‌ها و مزایای قرص لنز:

  • خاصیت میکروب زدایی و میکروب کشی قوی
  • ضدعفونی کننده بی‌نظیر
  • تمیز کردن سریع و بی‌وقفه سطح لنز

اهمیت استفاده از قرص لنز:

پروتئین‌های روی سطح لنز تماسی، عملکرد دیداری و اکسیژن‌رسانی چشم را کاهش می‌دهند و در موارد شدید می‌توانند واکنش‌های آلرژیک در چشم ایجاد کنند یا منجر به ورم ملتحمه چشمی شوند. این قرص یک پاک کننده پروتئینی سبک بوده که در حال حاضر جهت حفظ عملکرد مطلوب لنزهای تماسی چشمی استفاده می‌شود.

میکروارگانیسم‌ها و آلاینده‌های محیطی متعددی می‌توانند روی سطح لنز بنشینند و رفته‌رفته باعث تخریب لنز و پارگی آن و حتی خشکی چشم‌ها شوند، شما می‌توانید با استفاده از این قرص همه این موارد مخرب را از بین ببرید. اما در انتخاب آن یا هرگونه محلول شستشوی لنز لازم است چندین فاکتور را در نظر بگیرید؛ از جمله:

  • قرص مورد نظر توانایی حذف چربی‌ها و پروتئین‌ها را داشته باشد.
  • خاصیت ضد میکروبی و ضد حساسیتی قرص بالا باشد.
  • توانایی حذف میکروارگانیسم‌ها را از سطح لنز داشته باشد.
  • بتواند لایه‌هایی از رسوبات را از سطح چشم حذف نماید.
  • همچنین با حفظ عملکرد تخریب میکروبی و لایه‌های پروتئینی، ساختار لنز را تغییر ندهد.

نحوه استفاده از قرص لنز:

این قرص باید طبق دستور پزشک مصرف شود.

پزشکان اغلب توصیه می‌کنند که از این قرص نه به صورت روزانه بلکه ماهانه یک بار یک قرص برای تمیزی لنزها استفاده شود.

طرز استفاده از آن نیز بدین گونه است که یک عدد قرص را برداشته و درون محلول مخصوص لنز (که از قبل تهیه نموده‌ایم) حل می‌کنیم حدود ۳ تا ۴ ساعت زمان می‌دهیم و سپس لنزها را شسته و محلول را دور می‌ریزیم.

محلول جدیدی تهیه نموده و حدود ۸ تا ۱۰ ساعت لنز را درون محلول لنز فرو می‌بریم. حالا زمان استفاده از لنز بر روی چشم‌ها است؛ به وسیله یک دستگاه لنز گذار عملیات لنز گذاری را انجام می‌دهیم.

دستگاه لنز گذار این اطمینان را به ما می‌دهد که لنز از هرگونه آلودگی پاک بوده و آلودگی احتمالی دست‌ها نیز به آن منتقل نشده است.

شما می‌توانید برای خرید آنلاین قرص لنز به فروشگاه سایت ایران لنز مراجعه کنید و بر اساس توضیحات ارائه شده بهترین و مناسب‌ترین آن را انتخاب کنید. اما اگر برای اولین بار می‌خواهید به صورت آنلاین خریداری کنید، برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما از طریق واتس اپ، تلگرام، دایرکت و شماره‌های تماس در ارتباط باشید و به صورت رایگان از آن‌ها در خصوص خرید آنلاین مشاوره بگیرید.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *