مقالات آموزشی

عینک آفتابی پلاریزه چیست و چگونه آن را تست کنیم؟

لنزهای UV400 سپر عالی در برابر تابش خیره کننده نور خورشید در روزهای آفتابی هستند. بهتر است قبل از خرید عینک آفتابی پلاریزه آن را تست کنید تا ویژگی‌های ضد تابش نور آن تأیید شود. زیرا لنزهای 100% پلاریزه برای جلوگیری از نور مضر UV طراحی شده‌اند که این نورها از سطوحی مانند برف، آب و سطوح دیگر منعکس می‌شوند، این نوع تابش خیره کننده ممکن است باعث برف یا شب کوری شود. اگر هنگام بارش برف یا باران از عینک پلاریزه استفاده کنید، چشمان شما از این انعکاس مضر محافظت می‌شود. با این حال، اگر هنگام رانندگی در آب و هوای نامساعد از آنها استفاده نکنید، به هیچ وجه عملکرد خوبی نخواهند داشت.

معنی و تعریف عینک آفتابی پلاریزه

عینک آفتابی پلاریزه نوعی عینک برای افرادی است که به نور حساسیت دارند. لنز این عینک‌ها از یک فیلتر تشکیل شده است که می‌تواند تابش امواج نور و آب را کاهش داده یا از بین ببرد و خستگی چشم را کاهش دهد.

این عینک‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا بهتر ببینید زیرا آنها مقداری از تابش نور خورشید را مسدود می‌کنند و بینایی شما را بهبود می‌بخشند، این کار خستگی چشم را نیز کاهش می‌دهد. لنزهای پلاریزه همچنین رنگ‌ها را زنده‌تر و دیدن اجسام روی زمین را برای شما آسان‌تر می‌کنند.

مراحل انجام تست عینک آفتابی پلاریزه چیست؟

یک راه سریع برای آزمایش عینک آفتابی پلاریزه این است که به آسمان نگاه کنید و ببینید آیا اجسام با وضوح بیشتری دیده می‌شوند یا خیر. اگر نه، پس عینک شما مشکل کنتراست یا پلاریزه دارد. برای بررسی اینکه آیا عینک آفتابی شما پلاریزه شده است یا خیر، کافی است آن را در مقابل نور خورشید قرار دهید.

اگر هنگام چرخاندن لنز، رنگ آنها تغییر نکرد، پس قطبی نیستند. می‌توانید ابزارهای ویژه‌ای برای اندازه‌گیری سطح پلاریزاسیون عینک خود خریداری کنید، اما اینها ضروری نیستند.

عینک آفتابی پلاریزه

لنزهای UV400 سپر عالی در برابر تابش خیره کننده نور خورشید در روزهای آفتابی هستند.

چگونه با استفاده از صفحه نمایش کامپیوتر، عینک آفتابی پلاریزه را تست کنید؟

در اینجا یک راه سریع و آسان برای انجام تست عینک آفتابی پلاریزه با استفاده از صفحه نمایش کامپیوتر وجود دارد:

برای آزمایش عینک خود، به سادگی کامپیوتر خود را روشن و یک صفحهٔ وب را باز کنید. هنگامی که همه چیز بارگذاری شد، چند فوت دورتر از صفحه نمایشگر بنشینید و عینک آفتابی خود را بزنید. مطمئن شوید که مستقیماً به صفحه نگاه می‌کنید، نه با زاویه.

حالا به آرامی سر خود را به جلو و عقب، بالا و پایین و پهلو به پهلو حرکت دهید. همانطور که این حرکت را انجام می‌دهید، باید صفحه نمایش در مناطق خاصی تغییر رنگ دهد. عینک پلاریزه به دلیل داشتن خاصیت فیلتر نور از عبور نور شدید منعکس شده جلوگیری نموده و به دلیل کاهش تابش از میزان ناراحتی اشخاص کم می‌کند.

اگر هیچ تغییر رنگی نمی‌بینید، به این معنی است که عینک آفتابی شما قطبی نیست. با این حال، اگر رنگ‌ها تغییر می‌کنند، تبریک می‌گوییم! شما یک جفت عینک آفتابی پلاریزه تهیه کرده‌اید که به کاهش درخشش و بهبود دید کلی شما کمک می‌کند.

به دنبال برچسب پلاریزه باشید
برچسب‌های پلاریزه نشان دهنده این هستند که عینک آفتابی یا لنز عینک می‌تواند تابش خیره کننده را کاهش دهد و آن را مسدود کند. آنها معمولا در داخل لنز قرار می‌گیرند، اما می‌توانند خارج از لنز نیز قرار بگیرند.

روش دیگری برای آزمایش عینک آفتابی پلاریزه با استفاده از تصویر

برای این آزمایش، باید دو ظرف آب یکسان مانند لیوان بردارید.
روی هر دو تکه کاغذ خالی با کلمات مشابه بنویسید.
یکی را با آب پر کنید و دیگری را همانطور که هست یا خالی بگذارید.
هنگام استفاده از عینک آفتابی پلاریزه، باید بتوانید آنها را به وضوح بخوانید.

بهترین عینک آفتابی پلاریزه

برچسب‌های پلاریزه نشان دهنده این هستند که عینک آفتابی یا لنز عینک می‌تواند تابش خیره کننده را کاهش دهد.

لنزهای پلاریزه در مقابل لنزهای غیر پلاریزه

مقایسه تفاوت بین دو نوع لنز آسان است. عینک آفتابی پلاریزه برای کاهش تابش نورهایی طراحی شده‌اند که از آب، برف یا سایر سطوح براق منعکس می‌شود. آنها این کار را با مسدود کردن عوامل امواج نوری انجام می‌دهند و فقط به امواجی با جهت خاصی اجازه عبور می‌دهند. در حالی که عینک‌های آفتابی غیر قطبی از چشم‌ها در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کنند و به اندازه عدسی‌های پلاریزه از تابش خیره کننده نمی‌کاهند.

بهترین زمان برای استفاده از لنزهای پلاریزه چه زمانی است؟

این عینک‌ها در هر زمان از صبح تا شب و در تمام طول سال عالی هستند. عینک آفتابی پلاریزه یک انتخاب عالی برای فعالیت‌های خارج از منزل در تابستان است، زیرا تابش نور خورشید را مسدود کرده و دید را آسان‌تر می‌کند. آنها همچنین در طول زمستان برای فعالیت‌ها و ورزش‌هایی مانند اسکی، اسنوبرد، اسکیت روی یخ و غیره به خوبی عمل می‌کنند، زیرا در کاهش انعکاس نور از سطح یا روی زمین توانایی بسیاری دارند.

بهترین عینک آفتابی پلاریزه چیست؟

لنزهای این عینک با یک فیلم شیمیایی خاص پوشانده شده‌اند که میزان شدت نور را کاهش می‌دهند تا به چشم‌ها آسیبی وارد نشود. آنها معمولاً برای افرادی توصیه می‌شوند که در خارج از منزل کار می‌کنند، در شب و روز رانندگی می‌کنند یا از چشمان خود به طور گسترده در معرض تابش خیره کننده استفاده می‌کنند.

عدسی‌های پلاریزه این شیشه‌ها دارای خواص متفاوتی نسبت به انواع دیگر لنزها هستند. عینک آفتابی پلاریزه دارای انعکاس ضد تابش نور و انعکاس نور در برابر نور مضر است. لنزهای این عینک‌ها نورهای UVA، UVB و UVC را فیلتر کرده و در نتیجه دید راحت و شفافی را ایجاد می‌کنند. اگر از لنزهای تماسی استفاده می‌کنید یا اگر چشم‌ها به نور حساس هستند، بهتر است از این عینک‌ها استفاده کنید.

عینک‌های استاندارد باید حداقل 98% از اشعهUV را جذب کنند. برای شناخت این عینک‌ها از دستگاه‌های UV متر استفاده می‌شود که در فروشگاه‌های معتبر موجود است. نمایان شدن عدد UV400 بر روی دستگاه، نشانه این است که عینک آفتابی مناسب است و تششعات مضر را به خوبی جذب می‌کند.

منبع: what polarized sunglasses how test them

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *