مقالات آموزشی

سوالات رایج لنز چشمی

امروز قصد داریم چندتا از سوالات رایج لنز چشمی و‌مشکلاتی که در اثر اشتباهات رایج رخ میدهد و شما دوستان طی تماس های مجدد با ما آن را درمیان می‌گذارید رو بررسی کنیم

۱-سوزش چشم در لحظه اول گذاشتن لنز خریداری شده
من لنز را باز کرده ام و داخل چشم خود گذاشتم و الان چشمم را میزند با اینکه همان محلول خودش را استفاده کرده ام چرا این مشکل پیش آمده؟
شما باید توجه داشته باشید وقتی که لنز را باز می کنید پلم لنز خریداری شده را همان لحظه ای که باز میکنید نباید بلافاصله در چشم بگذارید!

بلکه باید داخل جالنزی محلول تازه از سری محصولاتی که قبلا توضیح دادیم در جالنزی بریزید و لنز را از پلم باز کنید و آن را داخل جالنزی بگذارید و در جالنزی را ببندید و حداقل 4ساعت بماند البته بهتر است یک شب تا صبح بماند و سپس استفاده کنید.

پس دلیل اینکه بلافاصله پس از اینکه لنز را می گذارید و چشمتان میسوزد این است که محلول قدیمی و مانده ای که داخل جالنزی از زمانی که کارخانه آن را ساخته و پلم شده است و محلول جالبی نبوده

پس این نکته را باید حتما رعایت کنید که پس از باز کردن پلم محلول را تعویض کنید. و بعد از چند ساعت لنز قابل استفاده است

 

سوال رایج دیگه راجب لنز چشمی اینه که کدام رو در چشم راستم بگذارم و کدام لنز را در چشم چپ؟؟

اگر به جالنزی ها دقت کرده باشید روی یکی حرف Rزده شده یعنی مورد استفاده برای چشم راست و دیگری واژه left حک شده است یعنی مورد استفاده برای چشم چپ.
بهتر است شما لنزی را که مربوط به چشم راست است همیشه در چشم راست خود بگذارید و لنزی را که مربوط به چشم چپ میشود همیشه در چشم چپ خود بگذارید.
البته اگر از ابتدای استفاده، لنز شما فاقد نمره است یعنی چشم شما ضعیف نیست یا نمرات هر دو یکسان است یعنی مثلا هر دو نمره2یا هر دو نمره3باشد اشکالی ندارد اولین باری که استفاده میکنید هر لنزی را که در چشم راست می‌گذارید باید تا آخر همان را در چشم راست خود بگذارید و هر لنزی را که در چشم چپ خود می‌گذارید باید تا آخر زمان استفاده از لنزها همان لنز را در چشم چپ خود قرار دهید.و لنزها را جابجا نکنید

ولی در مورد لنزهای طبی که نمرات متفاوتی دارند مثلا نمره یکی 1/5و دیگری 4 است در همان شروع استفاده از لنز باید دقت کنید لنز چشمی را در چشم مربوطه بگذارید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “سوالات رایج لنز چشمی

  1. فافا گفت:

    من لنزمو دیشب گرفتم و فقط یدونشون چشممو میزنه و اذیت میکنه تو هر چشمم که میزارم الان نمیدونم چیکار کنم

    1. مدیرسایت گفت:

      سلام وقت بخیر.
      اگر از ما لنز خریداری کردید در صورتی که هنوز 48 ساعت از تحویل لنزتون نگذشته به واتس اپ پیام بدید همککارانم بررسی می کنند
      ممکن لنزتون مشکل فنی داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *