مقالات آموزشی

راه‌های تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی

تشخیص عینک آفتابی اصل

عینک آفتابی استایل شما را مشخص می‌کند، این اکسسوری علاوه بر جذابیت خاصی که به ظاهر فرد می‌دهد، از چشم‌های او در برابر اشعه مضر آفتاب جلوگیری می‌کند. ممکن است عینک‌های آفتابی ارزان چند صد هزار تومان برای شما صرفه جویی کنند، اما محافظت از چشم، کیفیت و دوام را به خطر می‌اندازند. بدون شک خرید عینک‌های اصل، نوعی سرمایه گذاری است که از انجام آن پشیمان نخواهید شد. اما سوال بسیاری از افراد این است که چگونه می‌توان تشخیص داد که عینک خریداری شده تقلبی است یا اصل؟ بازار عینک یک تجارت بزرگ است که پر از عینک‌های تقلبی ارزان قیمت است. در حالی که برخی از عینک‌های تقلبی را می‌توان از دور تشخیص داد، اما برخی از آنها به قدری خوب ساخته شده‌اند که فهمیدن آنها در نگاه اول دشوار است. پیش از این در سال 2019، گزارش OECD نشان داد که تجارت کالاهای تقلبی و دزدی اکنون 3.3 درصد از تجارت جهانی را تشکیل می‌دهند. در اینجا چند راه ساده برای تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی وجود دارد.

تشخیص عینک آفتابی اصل

1- جعبه

به دنبال آرم یا نام طراح در جعبه عینک باشید. معمولاً اطلاعات سازنده و بارکد (یا کد سریال) آن را نیز مشاهده خواهد کرد. این موارد را با جزئیات در بروشور و قاب عینک آفتابی بررسی کنید. شماره مدل، رنگ، اندازه لنز و اندازه فریم و کشور سازنده باید روی دسته‌های عینک آفتابی درج شود.

تشخیص عینک آفتابی اصل

2- برند

وب سایت سازنده را بررسی کنید تا متوجه شوید که عینک آفتابی شما باید در چه پوششی قرار گیرد. عینک آفتابی Real Oakley در یک کیف سخت یا کیسه نرم با کیفیت عالی عرضه می‌شود که معمولاً لوگوی شرکت روی آنها حک شده است. عینک آفتابی پرادا اصل با پارچه میکروفیبر مشکی فروخته شده و لوگوی پرادا معمولا در وسط پارچه حک می‌شود. حروف تمام کلمات هم کاملا متمایز و کاملا خوانا نوشته شده‌اند.

3- لنزها

انواع عدسی‌های عینک آفتابی اصل باید از کیفیت بالا برخوردار باشد. این روزها اکثر برندها از فیبر رنگی برای لنزهای خود استفاده می‌کنند. بسیاری از لنزهای عینک آفتابی از برندهای معروف، مانند ریبن، از جنس شیشه و با کیفیت بالا هستند. اگر قبلاً از یک برند خاص خریداری کرده‌اید، باید بدانید که به دنبال چه چیزی باشید. بسیاری از برندها لوگوی خود را روی لبه لنزها حک می‌کنند. بنابراین قبل از خرید عینک آفتابی طراح خود، حتما لوگو را دوباره بررسی کنید. سعی کنید اینها را با ناخن‌هایتان به آرامی بخراشید، اگر به راحتی جدا شود، جعلی است. اگر در بازار Ray-Bans هستید، می‌توانید با دقت روی لنزها ضربه بزنید تا ببینید از شیشه ساخته شده‌اند یا خیر.

تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی

4- قاب‌ها

یک راه عالی دیگر برای تشخیص عینک آفتابی اصل بررسی فریم و وزن آن است. ری‌بن‌های جعلی سبک‌تر از ری‌بن‌های واقعی هستند. از سوی دیگر، نسخه‌های تقلبی استیل ضد زنگ می‌توانند سنگین‌تر از نمونه‌های واقعی باشند. فریم‌های معتبر که از مواد درجه یک ساخته شده‌اند باید هنگام پوشیدن احساس تعادل و راحتی داشته باشند. آنها نباید هیچ گونه خط و خش یا نقصی داشته باشند. Luxottica توصیه می‌کند که به قاب‌های آنها از بالا نگاه کنید تا از متقارن بودن آنها مطمئن شوید.

5- برندسازی

اکثر برندهای باکیفیت معمولاً نام شرکت یا حروف اول نام تجاری خود را در لنزها حک می‌کنند. سعی کنید اینها را با ناخن هایتان بخراشید. اگر به راحتی جدا شود، تقلبی است. اگر اصلاً لوگویی وجود نداشته باشد، جعلی است. مراقب برچسب‌ها یا حتی لوگوهایی باشید که با قلم مو روی آنها کشیده شده‌اند. لوگوی Oakley یک “O” برجسته است که در قاب تعبیه شده است، در حالی که Ray-Ban اصلی دارای یک “RB” به وضوح روی یک لنز و “Ray-Ban” به رنگ سفید روی لنز دیگر است.

6- لولاهای عینک

عینک آفتابی اصل واقعی باید بدون زحمت باز و بسته شود. به عبارت دیگر لولای آنها خیلی سفت و البته خیلی نرم و شل هم نیست. لولاها باید جامد بوده و قالب بندی با کیفیتی داشته باشند. به عنوان نمونه، عینک‌های تقلبی لویی ویتون با پیچ‌های تک اتصالی با کیفیت بالا تولید می‌شوند. عینک‌هایی که لولای آنها سفت یا شل است و موقع باز و بسته کردن آنها حس خوبی ندارید، ممکن است عینک اصل نباشند.

راه‌های تشخیص عینک آفتابی اصل

7- توجه به جزئیات

اگر برای عینک‌های آفتابی برند هزینه بیشتری می‌پردازید، قطعاً می‌خواهید مطمئن شوید که چگونه عینک آفتابی اصل را از تقلبی تشخیص دهید. از مواد گرفته تا هزینه و وزن، همه چیز باید کیفیت را بیان کند.

8- قیمت

برچسب قیمت روشی بسیار موثر برای تشخیص عینک واقعی از تقلبی است. درست است که محصولات تقلبی را می‌توان با تخفیف بسیار بالا یا با قیمت‌های بسیار پایین خریداری کرد اما این روزها عینک‌های آفتابی تقلبی آنقدر معتبر به نظر می‌رسند که گاهی قیمت‌های بالاتر از حد انتظار دارند. بنابراین هیچ تصمیمی را تنها بر اساس قیمت درخواستی نگیرید.

این 8 مرحله یک راهنمای کلی است که به شما کمک می‌کند عینک آفتابی اصل یا تقلبی را از هم تشخیص دهید. اما در صورت شک، مستقیماً از یک فروشنده معتبر یا قانونی خرید کنید. بررسی‌های آنلاین وب سایت را بررسی کنید و مطمئن شوید که گواهی اصالت و گارانتی دارند.

منبع: How to Tell If Your Designer Sunglasses Are Real Or Fake

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *