مقالات آموزشی

دستگاه لنز گذار چیست و نحوه استفاده از آن

دستگاه لنز گذار

گذاشتن و برداشتن لنزهای چشمی می‌تواند برای شما که برای اولین بار است از آن استفاده می‌کنید یک کار دلهره‌آور به نظر برسد. در این مطلب قصد داریم یکی از بهترین و جدیدترین روش‌های استفاده از لنز را به شما معرفی کنیم، در ادامه با ما همراه باشید تا با دستگاه لنز گذار و نحوه استفاده از آن آشنا شوید.

لطفاً برای سلامت چشمان خود دستگاه لنز گذار را جایگزین استفاده سنتی از دست‌ها کنید. حتی کسانی‌که مدت‌ها است از لنزهای رنگی استفاده می‌کنند، برای گذاشتن این لنزها و برداشتن آن از سطح چشم دچار استرس می‌شوند و می‌ترسند با یک خطای کوچک تا آخر عمر نابینا شوند.

ما در این مقاله برای راحت‌تر شدن روند استفاده از لنزهای چشمی به معرفی دستگاه لنز گذار خواهیم پرداخت و چند نکته در رابطه با نحوه استفاده از این دستگاه به شما خواهیم گفت.

در استفاده از دستگاه لنز گذار لازم است نکات زیر رعایت شود:

یکی از مهمترین نکاتی که باید در برداشتن لنزهای چشمی به خاطر بسپارید این است که همیشه باید دستان خود را با آب و صابون خوب بشویید و خشک کنید تا میزان آبی که به لنز می‌رسد بسیار کم باشد.

نکته مهم دیگر برای برداشتن این لنزها این است که حتماً هر بار با یک چشم شروع کنید و به خاطر داشته باشید که لنزها نیز مانند کفش‌هایتان سمت راست و چپ دارند و باید به این نکته حتما توجه کنید تا لنز درست در چشمانتان قرار بگیرد.

ویژگی‌های دستگاه لنز گذار

این دستگاه ساخته شده از سیلیکون نرم و پلاستیک بوده که ماده غیر سمی و بی‌بو است. راحتی در استفاده، تمیزی و سطح ضد لغزش (که از افتادن لنز جلوگیری می‌کند و همچنین جلوی نفوذ هر گونه آلودگی به لنز را می‌گیرد) از جمله ویژگی‌های دستگاه لنز گذار است.

دستگاه‌های لنز گذار از هر نوعی که باشند یک دسته بلند برای گرفتن در دست به نام (اپلیکاتور) و یک دهانه دایره‌ای به اندازه لنز چشمی دارند تا لنز را درون خود نگه دارند و در قالب چشم‌ها بگذارند.

ویژگی‌های دستگاه لنز گذار

دستگاه لنز گذار از سیلیکون نرم و پلاستیک ساخته شده که ماده غیر سمی و بی‌بو است.

نحوه استفاده از دستگاه لنز گذار

۱- هنگام استفاده از دستگاه به خاطر داشته باشید که این محصول یک مکنده برای برداشتن لنز چشمی نرم نیست و لنزهای نرم چشمی به دلیل ترکیبات موجود قابل مکش نیستند.

۲- برای جلوگیری از چسبیدن لنز به گرز یا دهانه، لازم است فرایند قرار دادن لنز یا برداشتن آن از روی چشم به سرعت انجام شود.

۳- دستگاه لنز گذار چشمی به گونه‌ای طراحی شده است که لنز را تا زمان قرار گرفتن بر قرنیه روی خود نگه دارد.

۴- هنگام گذاشتن لنز به وسیله دستگاه، پلک چشم خود را به وسیله دست غیر غالب باز نگه دارید و با دست دیگر اپلیکاتور را به چشمتان نزدیک کنید، سپس به میله رنگی سوراخ مرکزی یا لنز چشمی نگاه کنید تا لنز به درستی بر روی قرنیه قرار بگیرد.

۵- هنگامی که لنز چشمانتان را لمس کرد، میله را کمی بچرخانید و دستانتان را در دو طرف دستگیره فشار دهید تا لنز از دسته عصایی، یا اپیلاکاتور جدا شود.

نحوه برداشتن لنزهای چشمی

برای برداشتن لنزهای چشمی آماده‌اید؟
آرام باشید! واقعا با کمی تمرکز انجام این کار بسیار آسان است.

یکی از بهترین و جدیدترین ابزاری که برای برداشتن لنزهای چشمی توصیه می‌شود، استفاده از ابزارهای مکشی کوچک یا موچین‌هایی با نوک نرم است که به قرار دادن و بلند کردن لنز بدون نیاز به تماس مستقیم دست‌ها کمک می‌کند.

استفاده از این دستگاه، همچنین می‌تواند منجر به آسان‌تر و بهداشتی‌تر شدن مراحل استفاده از لنز شود.

شما می‌توانید برای خرید آنلاین دستگاه لنز گذار به فروشگاه سایت ایران لنز مراجعه کنید و بر اساس توضیحات ارائه شده بهترین و مناسب‌ترین آن را انتخاب کنید. اما اگر برای اولین بار می‌خواهید به صورت آنلاین خریداری کنید، برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما از طریق واتس اپ، تلگرام، دایرکت و شماره‌های تماس در ارتباط باشید و به صورت رایگان از آن‌ها در خصوص خرید آنلاین دستگاه لنز گذار مشاوره بگیرید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *