مقالات آموزشی

بهترین و مناسب‌ترین مارک محلول لنز کدام است

بهترین مایع لنز

مراقبت از لنزهای تماسی برای حفظ سلامت چشم و جلوگیری از عفونت چشم بسیار مهم هستند. به طور کلی محلول لنز یا مایع لنز برای نگهداری و ذخیره سازی لنزهای تماسی استفاده می‌شود، اما برخی از محلول‌های لنز می‌توانند لنزهای تماسی را تمیز و ضدعفونی هم کنند. در این مقاله قصد داریم بهترین و مناسب‌ترین مارک محلول لنز را معرفی کنیم:

سه نوع محلول لنزهای تماسی وجود دارد: محلول چند منظوره، محلول مبتنی بر پراکسید هیدروژن و محلول سفت و سخت قابل نفوذ به گاز.

محلول چند منظوره محلول یکپارچه‌ای است که لنزهای تماسی را شستشو، ضدعفونی و ذخیره می‌کند و بیشتر از این محلول استفاده می‌شود. برای نگهداری لنزهای تماسی نرم از محلول مبتنی بر پراکسید هیدروژن استفاده می‌شود که این مایع لنزهای تماسی را تمیز، ضد عفونی و ذخیره می‌کند و به طور سنتی زمانی تجویز می‌شود که فردی به محلول‌های چند منظوره آلرژی دارد. محلول‌های مبتنی بر پراکسید هیدروژن باید در یک محفظه مخصوص نگهداری شوند که مایع را به محلول نمکی تبدیل کند تا چشم‌ها را نسوزاند. لنزهای نفوذپذیر گاز سخت حاوی آب نیستند و بیشتر از سیلیکون ساخته شده‌اند.

هنگام خرید محلول لنزهای تماسی، به دنبال مواد فعال مانند اسید بوریک، پولوکسامین و کلرید سدیم باشید. ما ده‌ها محلول لنز تماسی را مورد بررسی قرار دادیم و آنها را از نظر مواد فعال، قیمت، ضدعفونی کننده بودن و ملایم بودن آن برای چشم ارزیابی کردیم. در اینجا بهترین محلول لنز تماسی موجود در بازار آورده شده است.

متاسفانه در حال حاضر محلول‌هایی در بازار هستند که به دلیل برند بودن، کاربران لنز از آن استفاده می‌کنند و شاهد خرابی لنز یا احساس ناراحتی در چشمان خود هستند. اگر قصد خرید بهترین مایع لنز را دارید می‌توانید به فروشگاه سایت ایران لنز مراجعه کنید و بهترین و مناسب‌ترین محلول لنز را انتخاب کنید.

بهترین مارک محلول لنز

بهترین کلی: Renu Bausch + Lomb Lens Solution

بهترین مارک مایع لنزمزایا

  • ضد عفونی می‌کند.
  • 99.9 درصد میکروب‌ها را از بین می‌برد.
  • لنزها را هیدراته می‌کند.

معایب
ممکن است برای چشم‌های حساس مناسب نباشد.

ما محلول لنز Bausch + Lomb Renu را به عنوان بهترین محلول لنز انتخاب کردیم زیرا یک محلول چند منظوره است که برای لنزهای تماسی نرم مناسب است. این محلول علاوه بر نگهداری لنزهای تماسی، آن‌ها را تمیز، شستشو و ضدعفونی می‌کند. با حل کردن پروتئین‌های دناتوره شده (پروتئین‌هایی که دیگر مفید نیستند) بر روی لنزها، آن‌ها را تمیز می‌کند.

بسیاری از محلول‌های لنز تماسی لنزها را ضدعفونی می‌کنند، اما محلول لنز Bausch + Lomb Renu حدود 99.9 درصد میکروب‌ها را تنها در چهار ساعت از بین می‌برد. بعلاوه، لنزها را برای راحتی در تمام روز هیدراته می کند و هر بار تا 20 ساعت رطوبت را تامین می‌کند.

مواد فعال: اسید بوریک و پلی آمین پروپیل بیگوانید (0.00005%) | استفاده: برای حالت دادن، نگهداری و ضد عفونی کردن لنزهای تماسی.

بهترین بودجه: محلول لنز چند منظوره COMPLETE

محلول لنز چند منظوره completeمزایا

  • برای چشم ملایم است.
  • مقرون به صرفه است.
  • تمیز و ضد عفونی می‌کند.

معایب
اشک طبیعی را تقلید نمی‌کند.

محلول چند منظوره Complete، همانطور که از نامش پیداست، یک محلول لنز تماسی چند منظوره برای لنزهای تماسی نرم است – اما با نصف قیمت بسیاری از محصولات مشابه. این محلول ضدعفونی کننده خوبی است و لنزها را تمیز نگه می‌دارد.

مانند بسیاری از محلول‌های تماسی چند منظوره، محلول چند منظوره Complete پروتئین‌های دناتوره شده و سایر مواد زائد روی لنزها را حل می‌کند. پس از تنها شش ساعت استفاده از محلول چند منظوره Complete، می‌توانید انتظار داشته باشید که لنزهایتان تمیز و آماده استفاده باشند.

مواد فعال: پلی هگزا متیلن بیگوانید (0.0001%) | استفاده: برای نگهداری، ضدعفونی و تمیز کردن لنزهای تماسی.

بهترین برای راحتی: مایع لنز چند منظوره Biotrue Bausch + Lomb

مایع لنز Biotrue Bauschمزایا

  • با pH اشک سالم مطابقت دارد.
  • با هیالورونان (HA) هیدراته شده است.
  • چند منظوره است.

معایب
فقط برای لنزهای نرم است.

محلول لنز تماسی Biotrue یک محلول چند منظوره مناسب برای لنزهای تماسی نرم، از جمله لنزهای تماسی هیدروژل سیلیکون است. این محلول علاوه بر نگهداری لنزهای تماسی، آن‌ها را تمیز می‌کند، شستشو می‌دهد و ضد عفونی می‌کند.

محلول لنز تماسی Biotrue برای مطابقت با pH اشک سالم طراحی شده است. این کار لنزها را راحت نگه می‌دارد و در عین حال تحریک آن‌ها را نیز به حداقل می‌رساند. محلول لنز تماسی Biotrue با استفاده از هیالورونان (HA) (روان کننده‌ای که به طور طبیعی در چشم یافت می‌شود) لنزها را هیدراته می‌کند. این محلول می‌تواند لنزها را تا 20 ساعت در هر بار مرطوب نگه دارد تا در تمام طول روز آن‌ها را راحت بپوشید.

مواد فعال: هیالورونان، سولفوبتائین، پولوکسامین و اسید بوریک | استفاده: تمیز، شستشو و ضد عفونی کردن لنزها برای استفاده در تمام طول روز.

بهترین برای خشکی چشم: مایع لنز ضدعفونی کننده چند منظوره Puremoist بدون Opti-Free

مایع لنز puremoist-opti-freeمزایا

  • حاوی دو ماده ضدعفونی کننده برای از بین بردن باکتری‌های بیشتر است.
  • برای بهبود رطوبت دارای HydraGlyde است.
  • سدی در برابر زباله ایجاد می‌کند.

معایب
ممکن است برای چشم‌های حساس مناسب نباشد.

محلول ضد عفونی کننده چند منظوره Puremoist Opti-Free یک محلول لنز تماسی چند منظوره است که از دو ضدعفونی کننده مختلف استفاده می‌کند تا لنزهای تماسی را از میکروارگانیسم‌ها (که به طور بالقوه می‌توانند باعث عفونت شوند) خلاص کند. این محلول تماسی همچنین مجهز به HydraGlyde Moisture Matrix است، سیستمی که لنزهای تماسی را در بالشتکی از رطوبت می‌پوشاند. این باعث می‌شود لنزها احساس راحتی کنند و در عین حال یک مانع محافظ ایجاد می‌کند که به جلوگیری از ورود زباله‌ها به داخل لنز کمک می‌کند.

مواد فعال: سیترات سدیم، کلرید سدیم و اسید بوریک | استفاده: برای تمیز کردن، نگهداری و ضدعفونی لنزهای تماسی.

بهترین مایع لنز برای چشم‌های حساس: محلول پاک کننده و ضد عفونی کننده Clear Care

مایع لنز clear-careمزایا

  • دارای پراکسید هیدروژن یک تمیز کننده عمیق است.
  • با تجمع پروتئین و مواد زائد مبارزه می‌کند.
  • بدون مواد نگهدارنده است.

معایب
نمی‌توان به عنوان یک شستشوی سریع استفاده کرد.

محلول تمیز کننده و ضد عفونی کننده Clear Care یک محلول مبتنی بر پراکسید هیدروژن است که هم با لنزهای تماسی نرم و هم با لنزهای تماسی قابل نفوذ گاز سفت و سخت قابل استفاده است. حباب پراکسید هیدروژن باعث تمیزی عمیق و شل شدن کثیفی و مبارزه با تجمع پروتئین و زباله می‌شود.

از آنجایی که محلول پاک کننده و ضد عفونی کننده Clear Care مبتنی بر پراکسید هیدروژن است، ممکن است انتخاب مناسبی برای کسانی باشد که محلول‌های چند منظوره را آزاردهنده می‌دانند. این محلول همچنین بدون مواد نگهدارنده است تا از تحریک بیشتر جلوگیری کند.

با این حال، مهم است که از محلول‌های مبتنی بر پراکسید هیدروژن دقیقاً مطابق دستورالعمل آن استفاده کنید تا از سوزش، خارش یا تحریک چشم‌ها جلوگیری شود. محلول تمیز کننده و ضد عفونی کننده Clear Care با یک محفظه لنز تماسی ارائه می‌شود که با گذشت زمان، پراکسید هیدروژن را به محلول نمکی ملایم تبدیل می‌کند. این محلول پارگی‌های طبیعی را تقلید می‌کند و سیستم HydraGlade آن لنزها را با رطوبت طولانی مدت محافظت می‌کند. این عناصر به لنزها احساس راحتی کافی برای استفاده در تمام طول روز می‌دهند.

مواد فعال: پراکسید هیدروژن | استفاده: تمیز و ضدعفونی کردن لنزهای نرم و لنزهای قابل نفوذ گاز.

بهترین برای قرمزی چشم: محلول نمکی Equate برای چشم‌های حساس

مایع لنز equate

مزایا

  • مقرون به صرفه است.
  • برای چشم‌های حساس خوب است.
  • قرمزی و خشکی را کاهش می‌دهد.

معایب
ضد عفونی نمی‌کند.

محلول سالین Equate برای چشم‌های حساس یک محلول مبتنی بر نمک است که برای لنزهای تماسی نرم مناسب است. بر خلاف محلول‌های چند منظوره و محلول‌های مبتنی بر پراکسید هیدروژن، محلول‌های مبتنی بر نمک نمی‌توانند لنزها را تمیز یا ضد عفونی کنند. در عوض، محلول نمکی Equate برای چشم‌های حساس به سادگی برای نگهداری و شستشوی لنزها طراحی شده است و آنها را تازه، مرطوب و آماده برای استفاده نگه می‌دارد.

محلول نمک Equate برای چشم‌های حساس به طور خاص با در نظر گرفتن چشم‌های حساس طراحی شده است. محلول استریل وعده کاهش قرمزی، خشکی و تحریک را می‌دهد.

مواد فعال: اسید بوریک، بورات سدیم، و کلرید پتاسیم | استفاده: برای شستشو و نگهداری لنزهای تماسی.

بهترین محلول لنز برای لنزهای اسکلرال: مایع لنز چند منظوره Clear Conscience

مایع لنز clear-conscienceمزایا

  • برای لنزهای نرم و قابل نفوذ گاز مناسب است.
  • با تجمع پروتئین و چربی مبارزه می‌کند.

معایب
باید لنزها را مالش دهید.

لنزهای تماسی اسکلرال لنزهای تماسی سفت و محکمی هستند که معمولاً برای بیمارانی تجویز می‌شوند که دارای بی‌نظمی قرنیه هستند. بیشتر محلول‌های تماسی چند منظوره برای لنزهای تماسی نرم طراحی شده‌اند، نه لنزهای تماسی قابل نفوذ گاز سفت و سخت. اما محلول تماسی چند منظوره Clear Conscience یک محلول چند منظوره است که هم برای لنزهای تماسی نرم (از جمله لنزهای هیدروژل سیلیکون) و هم برای لنزهای تماسی قابل نفوذ گاز سفت و سخت مناسب است.

محلول چند منظوره Clear Conscience لنزهای تماسی را در حین نگهداری، تمیز، شستشو و ضدعفونی می‌کند. مانند بسیاری از مایع لنزهای تماسی چند منظوره، همچنین وعده مبارزه با تجمع پروتئین و چربی را می‌دهد. این محلول عاری از ماده ضدعفونی کننده بالقوه تحریک کننده کلرهگزیدین و نگهدارنده تیمروسال است.

مواد فعال: پولوکسامر، بافر فسفات سدیم و کلرید سدیم | استفاده: برای تمیز کردن، حالت دادن، شستشو و ضدعفونی کردن لنزها.

بهترین قطره‌های مرطوب کننده: قطره های راحتی لنز تماسی Refresh Contacts

قطره refresh-contacts

مزایا

  • هیدراتاسیون طولانی مدتی دارد.
  • برای استفاده نرم و قابل نفوذ گاز است.
  • می‌توان از آن برای تازه کردن لنز استفاده کرد.

معایب
نمی‌توان لنزها را در محلول ذخیره کرد.

قطره‌های Comfort Contacts Refresh از نظر فنی محلول لنز نیستند، بلکه قطره‌های چشمی هستند تا لنزها را در طول روز شاداب و مرطوب نگه دارند. قطره‌های Comfort Contacts Refresh را می‌توان با لنزهای تماسی نرم و لنزهای نفوذپذیر گاز سفت و سخت جفت کرد.

قطره‌های Comfort Contacts Refresh را می‌توان در طول روز برای تسکین چشم‌ها، ایجاد رطوبت، تسکین و راحتی استفاده کرد. هر قطره یک “کوسن مایع” ایجاد می‌کند که هیدراتاسیون طولانی مدت را ارائه می‌دهد.

مواد فعال: سدیم کربوکسی متیل سلولز، کلرید سدیم و اسید بوریک | استفاده: برای تازه کردن لنزهای تماسی در طول روز.

بهترین برای سفر: محلول ضد عفونی کننده چند منظوره ACUVUE RevitaLens

مایع لنز acuvueمزایا

  • با موادی که باعث عفونت‌های جدی چشم می‌شود مبارزه می‌کند.
  • برای فعالیت‌های مرتبط با سفر خوب است.

معایب
درپوش آن پیچی است.

محلول ضد عفونی چند منظوره RevitaLens Acuvue یک محلول چند منظوره با فناوری ضدعفونی دوگانه است که باکتری‌ها را می‌کشد و در عین حال راحتی مورد نیاز برای استفاده در تمام روز را حفظ می‌کند.

تحقیقات نشان داده است که محلول ضدعفونی کننده چند منظوره RevitaLens Acuvue به ویژه در مبارزه با آکانتامبا (آمیبی که می‌تواند باعث عفونت شدید چشم شود)، موثر است. محلول ضد عفونی چند منظوره RevitaLens Acuvue ممکن است انتخاب مناسبی برای کسانی باشد که در سفر هستند – به خصوص به این دلیل که محلول در یک ظرف مناسب TSA موجود است.

مواد فعال: الکسیدین دی هیدروکلراید 0.00016٪، پلی کواترنیم-1 0.0003٪، و اسید بوریک | استفاده: برای تمیز کردن، نگهداری و ضد عفونی کردن.

بهترین محلول بدون مواد نگهدارنده: محلول نمکی بدون نگهدارنده Purilens Plus

مایع لنز purilens-plusمزایا

  • بدون مواد نگهدارنده است.
  • pH متعادلی دارد.
  • دارای حداقل تحریک کنندگی است.

معایب
لنزها را تمیز یا ضدعفونی نمی‌کند.

محلول نمکی بدون نگهدارنده PuriLens Plus یک محلول بر پایه نمک است که هم برای لنزهای تماسی نرم و هم برای لنزهای تماسی سفت و سخت قابل نفوذ به گاز مناسب است. محلول بدون مواد نگهدارنده با pH متعادل است تا اشک‌های طبیعی چشم را تقلید کند و آن را به گزینه‌ای راحت و کم تحریک کننده تبدیل کند.

از آنجایی که محلول نمکی بدون نگهدارنده PuriLens Plus فاقد مواد نگهدارنده است، حاوی بسیاری از ترکیبات تحریک کننده بالقوه‌ای نیست که ممکن است در سایر محلول‌های چند منظوره یا مبتنی بر پراکسید هیدروژن یافت شود. این باعث می‌شود که برای کسانی مناسب باشد که چشم‌های خشک یا حساس دارند. اما از آنجایی که این محلول مبتنی بر نمک است، لنزهای تماسی را تمیز یا ضدعفونی نمی‌کند، بلکه فقط آنها را ذخیره می‌کند.

مواد فعال: کلرید سدیم، بورات سدیم و اسید بوریک | استفاده: برای نگهداری لنزهای تماسی.

در صورتی که در انتخاب بهترین محلول لنز دچار تردید هستید می‌توانید با مشاورین ما از طریق واتس اپ، تلگرام، دایرکت و شماره های تماس در ارتباط باشید و به صورت رایگان از آن‌ها در خصوص خرید محلول لنز مشاوره بگیرید.

منبع: Best Contact Lens Solutions

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *