مقالات آموزشی

بهترین رنگ لنز برای عینک فوتوفوبیا چیست؟

عینک فوتوفوبیا

اختلال فتوفوبیا که معمولاً به عنوان حساسیت به نور هم شناخته می‌شود، یک بیماری چشمی است که در آن روشنایی به شبکیه چشم افراد آسیب وارد می‌کند. حساسیت به نور یکی از علائم رایج بیماری چشمی است که در درازمدت بینایی افراد را تحت تاثیر قرار داده و کیفیت زندگی و دقت فرد را کاهش می‌دهد. اگر علائم حساسیت چشمی را تجربه می‌کنید، در مورد درمان‌های احتمالی با یک متخصص زبده مشورت کنید، اگر علائم شدید و با سرگیجه همراه است، برای علت اصلی به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید و در صورت مشاهده علائم خفیف عینک فوتوفوبیا یک درمان محبوب است.

چه چیزی باعث حساسیت به نور می‌شود؟

حساسیت به نور می‌تواند توسط عوامل مختلفی ایجاد شود. برای مثال، درد خفیف ممکن است ناشی از یک وضعیت پزشکی مانند آب سیاه یا دژنراسیون ماکولا باشد. برخی از داروهای تجویزی نیز می‌توانند باعث حساسیت به نور شوند، از جمله برخی داروهای ضد افسردگی و آنتی هیستامین‌ها.

سایر علل شایع لنزهای تماسی خشک یا قدیمی، آفتاب سوختگی یا قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و آلرژی‌های چشمی هستند. استفاده از عینک آفتابی داخلی یا عینک مخصوص برای حساسیت به نور یکی از راه‌های کاهش اثرات چشم است.

امروزه حساسیت به نور به یک مشکل رایج برای بسیاری از بزرگسالان و کودکان تبدیل شده است. این می‌تواند به دلیل عوامل مختلفی مانند استفاده از لنزهای تماسی، خشکی چشم یا حتی یک بیماری پزشکی مانند بیماری گریوز باشد. در موارد شدید، حساسیت به روشنایی می‌تواند باعث سردرد و حتی میگرن شود.

اگر علائم حساسیت به نور را تجربه می‌کنید، بهتر است که آنها را جدی بگیرید و برای تجویز عینک‌های حساس به نور با پزشک خود مشورت کنید.

افرادی که به علت فتوفوبیا در خوابیدن مشکل دارند می‌توانند به جز عینک‌های داخلی از توصیه‌های زیر پیروی کنند:

  • اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید اتاق تا حد امکان تاریک است.
  • اگر در بیرون از پنجره چراغ وجود دارد، پرده اتاق را بکشید.
  • اگر در داخل اتاق چراغ دارید، از ماسک چشم یا پرده‌های سیاه استفاده کنید.
  • همچنین حفظ یک برنامه منظم خواب مهم است.
  • قبل از خواب از مصرف کافئین، الکل و نیکوتین خودداری کنید.
عینک فوتوفوبیا

فوتوفوبیا یک بیماری چشمی است که در آن روشنایی به شبکیه چشم افراد آسیب وارد می‌کند.

بهترین رنگ لنز برای عینک فوتوفوبیا

هنگام انتخاب رنگ لنز برای عینک‌های حساس به نور، گزینه‌های بسیاری برای انتخاب وجود دارد. آیا یک رنگ بهتر از رنگ دیگر است؟ آیا رنگ‌های مختلف کاربردهای متفاوتی دارند؟ بیایید به این سوالات پاسخ دهیم.

1- لنزهای قهوه‌ای رنگ

لنزهای قهوه‌ای می‌توانند از چشم‌ها در برابر نور خورشيد محافظت کنند، علاوه بر این، کنتراست را نیز افزایش می‌دهند.

کنتراست برای بینایی بسیار مهم است. وقتی چشم‌های فرد کنتراست پایینی دارند، نمی‌توانند بین یک شی و پس زمینه تمایز قائل شوند. این وضعیت اغلب در شرایط کم نور و زمانی رخ می‌دهد که مه یا خیرگی وجود دارد.

2- لنزهای خاکستری رنگ

یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای لنزهای رنگی خاکستری است. این رنگ کاملاً متراکم است، به این معنی که می‌تواند انتقال نور را مسدود کند.

بزرگترین مزیت استفاده از رنگ خاکستری این است که بینایی در حالت خنثی نگه داشته می‌شود زیرا این رنگ، رنگ‌های جهان را منحرف نمی‌کند و افراد می‌توانند اشیاء را همانطور که هستند ببینند.

این یک انتخاب عالی برای حساسیت به نور است. همچنین به طور ایده‌آل برای رانندگی و فعالیت‌های خاص در فضای باز مانند دوچرخه سواری و دویدن هم استفاده می‌شود.

بهترین عینک فوتوفوبیا

لنزهای قهوه‌ای می‌توانند از چشم‌ها در برابر نور خورشيد محافظت کنند، علاوه بر این، کنتراست را نیز افزایش می‌دهند.

3- لنزهای کهربایی یا قرمز رنگ

انتخاب رنگ لنز گلگون یا قرمز برای عینک مزایای بسیار زیادی دارد. برای مثال، کنتراست را با مسدود کردن مقادیر زیادی نور آبی افزایش می‌دهد. این برای حساسیت به نور عالی است.

جدای از آن، کاربران گزارش داده‌اند که این رنگ را می‌توان برای مدت طولانی پوشید و کمترین ناراحتی را احساس کرد.

مزایای دیگر عبارتند از بهبود بینایی در هنگام رانندگی و کاهش تابش خیره کننده هنگام استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی.

4- لنزهای رنگی زرد

لنزهای زرد رنگ انتخاب محبوبی برای عینک‌های رانندگی در شب و عینک فوتوفوبیا هستند زیرا این رنگ به طور موثر نور آبی را فیلتر می‌کند، اگرچه تلاش‌هایی برای رد این ادعا صورت گرفته است، اما افراد زیادی نیز برای بهبود دید خود هنگام رانندگی در شب از آن کمک می‌گیرند.

همانطور که نور آبی بیشتر فیلتر می‌شود، خستگی و فشار چشم نیز به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و راحتی بیشتری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

قیمت عینک فوتوفوبیا

لنزهای زرد رنگ انتخاب محبوبی برای عینک‌های رانندگی در شب و عینک فوتوفوبیا هستند.

آیا عینک فوتوفوبیا عملکرد خوبی دارد؟

بله، عینک‌های حساس به نور می‌توانند به کاهش میزان نور فلورسنت وارد شده به چشم‌ها کمک کنند. این می‌تواند به کاهش فشار و خستگی چشم کمک کند. عینک برای چشم‌های حساس به نور می‌تواند برای افرادی مفید باشد که به تابش خیره کننده حساس هستند یا کسانی که در شرایط روشن مشکل بینایی دارند.

ایران لنز یکی از مراکز بزرگ فروش انواع لنز در ایران، با داشتن یک تیم مشاوره قوی و قیمت‌های واقعا مناسب، مقصد قابل اعتمادی برای تهیه انواع لنزهای تماسی، طبی، داخل چشمی اصلی و روش‌های مراقبتی چشمی از جمله تعویض انواع لنزهای چشمی و تشخیص انواع بیماری‌های چشم است. شما می‌توانید برای خرید آنلاین لنز به فروشگاه سایت ایران لنز مراجعه کنید و بر اساس توضیحات ارائه شده بهترین و مناسب‌ترین آن را انتخاب کنید. اگر برای اولین بار می‌خواهید لنز رنگی را امتحان کنید برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما از طریق واتس اپ، تلگرام، دایرکت و شماره‌های تماس در ارتباط باشید و به صورت رایگان از آن‌ها در خصوص خرید لنز مشاوره بگیرید.

منبع: best lens tint glasses

اشتراک گذاری

دیدگاهی در مورد “بهترین رنگ لنز برای عینک فوتوفوبیا چیست؟

  1. قاسم گفت:

    مادر زادی مشکل دید دارم حساس خیلی خیلی شدید با نور خورشید دارم بهتر بگم انگار در افتاب کاملا کورم شب راحتم و بهتره . چکار کنم؟
    09115222543

    1. مدیرسایت گفت:

      سلام خدمت شما
      حتما در طول روز از عینک آفتابی مناسب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *