مقالات آموزشی

قطره مناسب برای لنز چشم چه ویژگی‌هایی دارد؟

برند قطره چشم

کسانی که مرتباً از خشکی چشم رنج می‌برند می‌دانند که هر گونه تحریک بیشتر می‌تواند آزاردهنده باشد. خشکی چشم – ناشی از پوشیدن طولانی مدت لنز یا آلرژی – می‌تواند باعث قرمزی، خارش و مجموعه‌ای از علائم دیگر شود. به طور کلی تمام لنزهای تماسی به هیدراته ماندن نیاز دارند و این هیدراتاسیون را از لایه اشکی چشم دریافت می‌کنند. اگر چشمی نتواند نیاز لنز تماسی را تامین کند، روی چشم احساس خشکی می‌کند. قطره‌های چشمی زیادی وجود دارد که مصرف کنندگان لنزهای تماسی از آن‌ها استفاده می‌کنند، قطره‌های مناسب می‌توانند چشم‌های شما را از ناراحتی‌های بسیاری رهایی بخشند و به شما این امکان را می‌دهند که در تمام طول روز از لنزهای تماسی خود استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که همه‌ قطره‌های چشمی را نمی‌توان روی لنز ریخت چون مواد نگهدارنده داخل قطره‌های چشمی علاوه بر تغییر رنگ لنز، علایم حساسیتی هم ایجاد می‌کنند. اگر در حال خرید قطره‌های چشمی برای لنزهای خود هستید، اطمینان حاصل کنید که استفاده از قطره‌های مورد نظر آسان است و به طور خاص برای لنزها ساخته شده‌اند. ما ده‌ها قطره چشم را برای لنزها مورد بررسی قرار دادیم و آنها را از نظر مواد اصلی، دوز، استفاده و قیمت ارزیابی کردیم.

متاسفانه در حال حاضر قطره‌هایی در بازار هستند که به دلیل برند بودن، کاربران لنز از آن استفاده می‌کنند و شاهد خرابی لنز یا احساس ناراحتی در چشمان خود هستند. اگر قصد خرید بهترین قطره لنز را دارید می‌توانید به فروشگاه سایت ایران لنز مراجعه کنید و بهترین و مناسب‌ترین قطره چشم لنز را انتخاب کنید.

در اینجا بهترین قطره چشمی موجود در بازار برای لنز چشم بیان شده است.

بهترین برند قطره چشم

بهترین حالت کلی: قطره چشمی روان کننده Blink Contacts

قطره چشمی روان کننده Blink Contactsمزایا

  • بدون مواد نگهدارنده است.
  • می‌توان از آن به دفعات مورد نیاز استفاده کرد.
  • به طور خاص برای لنزها فرموله شده است.

معایب

  • اغلب در انبار موجود نیست.
  • تفکیک قیمت می‌تواند گیج کننده باشد.

ما Blink Contacts را به عنوان بهترین انتخاب کلی می‌پسندیم زیرا آنها به طور خاص برای لنزها طراحی شده‌اند و تقویت شده با الکترولیتهای ضروری هستند که در اشک‌های طبیعی یافت می‌شوند. این قطره‌ها به اندازه کافی ملایم هستند و می‌توانید روزانه از آنها استفاده کنید – حتی چندین بار در روز – و حاوی هیچ ماده فعال یا مواد نگهدارنده خشن نیستند. آنها به لنزهای شما نیز آسیب نمی‌رسانند و چشمان شما را با هیالورونات مرطوب می‌کنند.
این قطره‌ها باید قبل از قرار دادن لنز به لنز اضافه شوند. می‌توانید قبل از قرار دادن لنزهای خود در حالت عادی، از یک قطره در داخل هر لنز استفاده کنید، زمانی که قطره‌ها در چشم ریخته می‌شوند، برای ساعت‌ها آرامش خواهید داشت. با این حال، از آنجایی که آنها بسیار محبوب هستند، معمولاً در انبار موجود نیستند.

مواد فعال: آب تصفیه شده، هیالورونات سدیم | نحوه استفاده: در صورت نیاز 1 تا 2 قطره در هر چشم ریخته شود.

بهترین بودجه: Refresh Contacts Lens Comfort Drops

قطره چشمی refresh contactsمزایا

  • همه منظوره و برای لنزهای سخت و نرم است.
  • می توان به دفعات مورد نیاز از آن استفاده کرد.

معایب

  • ماندگاری کوتاهی دارد.
  • فرمول آبکی آن ممکن است برای برخی افراد موثر نباشد.

اگر همیشه لنزهای تماسی خود را روی سطح چشم خود فشار می‌دهید، احتمالاً به هیدراتاسیون بیشتری برای کاهش احساس خشن، شن و چسبندگی نیاز دارید. این قطره، مرطوب کننده و تسکین دهنده است و یک بالشتک مایع بین لنز و چشم ایجاد می‌کند که باعث می‌شود هر روز از لنزهایتان استفاده کنید.
علاوه بر مقرون به صرفه بودن، این قطره‌ها را می‌توان هنگام قرار دادن لنزها استفاده کرد و برای لنزهای نفوذپذیر گاز سفت و سخت (RGP) و همچنین لنزهای نرم مناسب هستند.

مواد فعال: سدیم کربوکسی متیل سلولز، کلرید سدیم، اسید بوریک | نحوه استفاده: در صورت نیاز 1 تا 2 قطره در هر چشم ریخته شود.

بهترین برای آلرژی: قطره چشم آنتی هیستامین و تسکین خارش چشم Zaditor

قطره zaditorمزایا

  • می‌تواند تا 12 ساعت دوام بیاورد.
  • شامل یک ماده آنتی هیستامین قوی است.
  • برای سنین 3 سال به بالا ایمن است.

معایب

  • باید قبل از قرار دادن لنزها استفاده شود.
  • کتوتیفن ممکن است باعث تحریک شود.

اگر برای مبارزه با علائم آلرژی چشم (که ممکن است شامل خارش، قرمزی و آبریزش باشد) به قطره چشم نیاز دارید، باید قطره‌ای را با نوعی ترکیب آنتی هیستامین انتخاب کنید. استفاده از این قطره در کنار لنزهای تماسی برای تسکین خارش چشم بی‌خطر است. این قطره‌ها حاوی کتوتیفن فومارات هستند و می‌توانند تا 12 ساعت دوام بیاورند. از این قطره می‌توانید برای استفاده روزمره استفاده کنید.
اما یک هشدار: مهم نیست که چه مارکی از قطره‌های چشم آلرژیک را انتخاب می‌کنید، از جمله Zaditor، زمانی که لنزها در چشم‌هایتان هستند نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
اگر از قطره‌های دارویی استفاده می‌کنید، به خصوص برای آلرژی، مهم است که قطره‌های چشمی دارویی قبل از استفاده از لنز داخل چشم ریخته شود و حداقل 10 دقیقه پس از مصرف قطره، لنز را داخل چشم بگذارید. این زمان به دارو اجازه می‌دهد تا حداکثر زمان جذب و اثربخشی بر چشم را داشته باشد و همچنین لنزهای تماسی را در شرایط خوبی نگه می‌دارد.

مواد فعال: کتوتیفن فومارات 0.035% | نحوه استفاده: هر 8 تا 12 ساعت یک قطره در چشم(های) آسیب دیده و حداکثر دو بار در روز ریخته شود.

بهترین گزینه برای قرمزی چشم: قطره چشم Lumify از Bausch Lomb

قطره چشم bausch lombمزایا

  • ایمن‌تر از قطره‌های حاوی سودوافدرین است.
  • به سرعت عمل می‌کند.
  • می‌تواند سفیدی چشم را تا 8 ساعت روشن کند.

معایب

  • باید قبل از قرار دادن لنزها استفاده شود.
  • ممکن است برای برخی افراد واکنش آلرژیک ایجاد کند.

بسیاری از قطره‌های تسکین‌دهنده قرمزی چشم حاوی یک منقبض‌کننده عروق هستند که معمولاً یک ماده ضد احتقان مانند سودوافدرین است تا روی رگ‌های خونی متورم و ملتهب چشم اثر بگذارد. تنها مشکل این است که این داروهای منقبض کننده عروقی می‌توانند به سرعت باعث برگشت قرمزی شوند.
چیزی که در مورد قطره‌های Lumify وجود دارد این است که برای تسکین قرمزی به بریمونیدین تکیه می‌کند و نگرانی در مورد اثرات برگشتی را از بین می‌برد. اما از آنجایی که آنها یک قطره چشم دارویی هستند، نباید از آنها در زمانی استفاده کنید که لنزها در چشم قرار دارند. دقیقاً مانند قطره‌های آلرژی، باید حداقل 10 دقیقه پس از ریختن قطره برای گذاشتن لنزهای خود صبر کنید.

مواد فعال: بریمونیدین تارتارات 0.025% | نحوه استفاده: هر 6 تا 8 ساعت یک قطره در چشم(های) آسیب دیده، حداکثر 4 بار در روز ریخته شود.

بهترین برای خشکی چشم: قطره چشم TheraTears برای چشم‌های خشک

قطره چشم theratearsمزایا

  • از الکترولیت‌ها برای مرطوب کردن لایه اشکی استفاده می‌کند.
  • تولید اشک طبیعی سالم را ترویج می‌کند.
  • پاک کننده و مرطوب کننده است.
  • حاوی 5 الکترولیت حیاتی است که در اشک‌های طبیعی یافت می‌شود.

معایب
ممکن است باعث احساس سوزش اولیه شود.

دکتر آدایر می‌گوید: «اگرچه لنزهای تماسی، بی‌خطر هستند، اما همچنان یک جسم خارجی هستند که روی سطح چشم، به ویژه در لایه اشکی، قرار دارند. از آنجایی که لنزهای تماسی نرم هستند، می‌توانند رطوبت را از سطح چشم جذب کرده و از سطح چشم خارج کنند.
قطره‌های روان کننده بدون مواد نگهدارنده TheraTears با آناتومی طبیعی چشم شما کار می‌کند و از فرمول الکترولیتی استفاده می‌کند که همان الکترولیت‌های موجود در اشک را تقلید می‌کند. سطح هیدراتاسیون چشم شما را مجدداً متعادل می‌کند و رطوبت طولانی مدت را ارائه می‌دهد و محرک‌های خشکی چشم را از بین می‌برد. فرمول امگا 3 همچنین تولید اشک سالم را افزایش می‌دهد، به این معنی که این قطره‌ها نه تنها چشمان شما را برای شما باز می‌گرداند، بلکه به چشم شما کمک می‌کند تا این کار را خودش انجام دهد.

مواد فعال: سدیم کربوکسی متیل سلولز 0.25% | نحوه استفاده: در صورت نیاز 1 تا 2 قطره در چشم(های) آسیب دیده ریخته شود.

بهترین برای لنزهای تماسی سخت: قطره‌های Bausch + Lomb Boston Rewetting Drops

قطره چشم bauschمزایا

  • برای لنزهای تماسی سخت ایمن است.
  • لنز را بالشتک می‌کند تا اصطکاک را کاهش دهد.
  • تجمع لنز را از بین می‌برد.

معایب
ممکن است فشار دادن بطری دشوار باشد.

اگر از لنزهای سخت استفاده می‌کنید، باید به دنبال قطره‌هایی باشید که مخصوص لنزهای شما فرموله شده‌اند. شما نمی‌توانید هر محلولی را از قفسه بردارید. قطره‌های Bausch + Lomb Boston Rewetting Drops برای افرادی با لنزهای نفوذپذیر گاز سفت و سخت (RGP) ساخته شده است، به عنوان مثال لنزهای “سخت”، این لنزها تسکین دهنده و پاک کننده چشم برای به حداکثر رساندن راحتی هستند.
این قطره‌ها به دو صورت عمل می‌کنند: با پوشاندن سطح لنز با آبرسانی به کاهش اصطکاک تحریک‌کننده بین لنز و چشم کمک کرده و با از بین بردن ذرات و رسوبات روی لنزها خشکی لنز را از بین می‌برد. آنها همچنین به بازیابی طبیعی لایه پاره کمک می‌کنند، به این معنی که ممکن است بتوانید در هنگام استفاده از این قطره‌ها مدت بیشتری از قطره‌ها استفاده کنید.

مواد فعال: پلیمر مشتق از سلولز کاتیونی، پلی وینیل الکل، هیدروکسی اتیل سلولز | نحوه استفاده: در صورت نیاز 1 تا 3 قطره در هر چشم ریخته شود.

بهترین برای لنزهای نرم: قطره‌های مرطوب کننده Puremoist Free Opti

قطره چشم puremoist free optمزایا

  • یک انفجار فوری از رطوبت را فراهم می‌کند.
  • زباله‌ها را تمیز می‌کند و از تجمع آنها جلوگیری می‌کند.

معایب

  • ممکن است باعث احساس سوزش اولیه شود.
  • فرمول آبکی ممکن است برای برخی افراد به اندازه کافی موثر نباشد.

اگر قطره‌های Bausch + Lomb Boston Rewetting Drops استاندارد طلایی برای لنزهای سخت هستند، Puremoist Rewetting Drops از Opti-Free همتای لنزهای نرم هستند. آنها فوراً سطح رطوبت چشم را افزایش می‌دهند، در حالی كه از لنزهای تماسی استفاده می‌کنید. مواد محرک را تمیز و حذف می‌کنند و به عنوان یک سپر پیشگیری کننده در برابر ایجاد لنز عمل می‌کنند (یک ویژگی بسیار مفید در صورت استفاده از لنزهای هفتگی یا ماهانه). آنها یک گزینه آسان برای افرادی هستند که لنزهای نرم و چشم‌های خشک و تحریک شده دارند.

مواد فعال: کلرید سدیم، دی سدیم ادتات، POLYQUAD | نحوه استفاده: در صورت نیاز 1 تا 2 قطره در هر چشم ریخته شود.

در صورتی که در انتخاب بهترین قطره چشم دچار تردید هستید می‌توانید با مشاورین ما از طریق واتس اپ، تلگرام، دایرکت و شماره های تماس در ارتباط باشید و به صورت رایگان از آن‌ها در خصوص خرید قطره چشم لنز مشاوره بگیرید.

منبع: best eye drops for contacts

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *